logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Papier z wombata
19.05.2009
Tematy: Wydarzenia

Papier z wombata



Firma Creative Paper z Tasmanii znalazła sposób na radzenie sobie w czasach kryzysu. Zaczęła produkować ekologiczny papier z odchodów wombata – średniej wielkości torbacza. Papier stał się niezmiernie popularny wśród turystów. Firma produkowała wcześniej papier z odchodów kangura, jednak nie cieszył się on aż takim powodzeniem, jak produkt zainspirowany wombatem. Papier pozyskany z ekskrementów tego torbacza jest sprzedawany jako typowo australijska pamiątka.

Podstawą diety wombatów są trawy, korzonki, kora oraz liście drzew i krzewów. Duża zawartość włókien roślinnych sprawia, że ich odchody doskonale nadają się do produkcji innowacyjnego papieru.

Szef firmy Darren Simpson przyznaje, że sam proces wytwórczy nie należy do przyjemnych – Woń, która wydobywa się podczas gotowania surowca jest okropna, jednak później nie pozostaje po niej śladu. Można wyczuć jedynie przyjemny, organiczny zapach – mówi. Simpson dodaje, że pomysł produkcji papieru z odchodów wombata pochodzi od turystów, którzy pytali, czy firma jest w stanie wytworzyć papier także z odchodów owcy lub koali. Jednak najczęściej dopytywali właśnie o wombata.

Jedynym dostawcą surowca jest zwierzak o imieniu Nugget zamieszkujący rezerwat w pobliżu jednego z najczęściej odwiedzanych przez turystów miejsc w Tasmanii, Cradle Mountain. Każdego dnia opiekun wombata zbiera jego odchody i wysyła je do fabryki.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek