Organizacja Association France Alzheimer, we współpracy z agencją Saatchi&Saatchi, zorganizowała we wrześniu 2007 roku kampanię „Les Souvenirs” (Wspomnienia) uwrażliwiającą na kwestię osób chorych na Alzheimera. Kampania została uhonorowana w 2008 roku nagrodą Prix de la Campagne Solidaire w kategorii 'Prasa’ przez stowarzyszenie Communication Sans Frontières Komunikacja Bez Granic), która co roku przyznaje nagrody najlepszym francuskim kampaniom społecznym. Jury argumentowało swój werdykt etycznym wymiarem kreacji, który nie stygmatyzuje osób chorych na Alzheimera oraz mocą wyrazu kreacji – zarówno prostej jak i poruszającej.
Celem działań była zmiana wizerunku osób chorych na Alzheimera, uwrażliwienie opinii publicznej i władz na tę chorobę oraz dostarczenie rodzinom chorych niezbędnych informacji. Na reklamach przedstawiono ramki ze zdjęciami, które albo są schowane za kratami albo zasłonięte żaluzjami. Hasło brzmi: „Plus d’un million de Français non plus accès à leurs souvenirs.” (Ponad milion Francuzów nie ma już dostępu do swojej pamięci).
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
14.02.2023
Walentynki — Święto Zrywania
-
14.02.2023
Walentynkowo o donacji
-
13.02.2023
Wracają. Zawsze wracają
-
01.02.2023
Chcesz przestać, a nie możesz