Aby przypomnieć kobietom w ciąży o tym, że powinny unikać alkoholu Kompania Piwowarska wprowadza nowe „oznaczenia odpowiedzialnościowe” na swoje materiały reklamowe – symbol „W ciąży nie piję alkoholu”. Znaczek ten zastąpi obecnie używany „Żyj odpowiedzialnie” na materiałach, w punktach sprzedaży, w prasie i w internecie.
Stanowisko Kompanii Piwowarskiej dotyczące picia alkoholu przez kobiety w ciąży jest następujące: Ponieważ nie stwierdzono jednoznacznie jaka ilość alkoholu może negatywnie wpływać na nienarodzone dziecko – najbezpieczniej jest unikać alkoholu w okresie ciąży.
– U dzieci, które w okresie płodowym były narażone na działanie alkoholu występuje wiele problemów behawioralnych i fizycznych, nawet jeżeli nie wskazano wszystkich objawów pozwalających na stwierdzenie u nich alkoholowego zespołu płodowego (FAS). Są to problemy z koncentracją, zaburzenia motoryczne, problemy kognitywne, które mogą być odczuwalne przez całe życie – wyjaśnia Edward P. Riley profesor zwyczajny na Wydziale Psychologii oraz dyrektor Ośrodka Teratologii Behawioralnej na Uniwersytecie Stanowym w San Diego i ekspert ds. FAS
Więcej informacji na temat szkodliwego wpływu alkoholu podczas ciąży znajduje się na stronie abcalkoholu.pl. Kompania Piwowarska nakręciła również film poświęcony problemowi.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary