logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Owsiak i antypedagogika
15.04.2006
Tematy: Opinie

Owsiak i antypedagogika



Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy za zebrane w XIV edycji Orkiestry pieniądze chce w szkołach uczyć niesienia pierwszej pomocy. Za jest Ministerstwo Zdrowia – Orkiestra od lat szkoli profesjonalnie ratowników, mamy więc pewność, że i młodzież będzie dobrze wyedukowana – mówi rzecznik ministra Paweł Trzciński. Przeciw posłowie PiS z komisji edukacji. Powód? Owsiak jest kontrowersyjny.

Program nazywa się Ratujemy i Uczymy Ratować. Kursy pierwszej pomocy mają być skierowane do osób kształcących najmłodszych, czyli nauczycieli dzieci w klasach od l do 3. Zasady ratowania będzie im przekazywać 150 wolontariuszy po kursach instruktorskich. Wyszkoleni nauczyciele mają edukować uczniów. Program przez dwa lata ma objąć 800 tys. dzieci. Fundacja na ten cel kupiła w Norwegii kilka tysięcy specjalnie przygotowanych fantomów do ćwiczeń.

Wszystko to brzmi bardzo imponująco, ale nie wiadomo czy szkolenia ruszą, bo przeciwny Owsiakowej akcji w szkołach jest PiS. Owsiaka zaatakował „Nasz Dziennik” (22.03), a na jego łamach m.in. Maria Nowak, wiceprzewodnicząca sejmowej komisji edukacji i młodzieży i poseł Marian Piłka. Posłanka zarzuciła Owsiakowi, że „zrobił więcej szkody niż pożytku” – Nie mam zaufania do Owsiaka, nie znam tego programu, z którym chce wejść do szkół – przyznaje Maria Nowak. – Orkiestra to dobra akcja, ale akcja, a my tu musimy mówić o edukacji. Pan Owsiak lansuje, niestety antypedagogikę, która daje złe efekty. My jako nauczyciele musimy to potem naprawiać.

– Chcemy, żeby dzieci opuszczające szkołę znały podstawy udzielania pierwszej pomocy i nauczyły się przełamywać strach przed ratowaniem poszkodowanych – tłumaczy Krzysztof Dobies, rzecznik prasowy WOŚP. – Szkoły będą przystępować do programu dobrowolnie. Wszystko finansuje nasza fundacja i sponsorzy – dodaje.

Artykuł w „ND” zatytułowano „Róbta co chceta w szkołach”. „Drodzy rodzice, czy chcielibyście, aby Wasze dzieci uczył… Jerzy Owsiak?” – pyta „ND” na pierwszej stronie. I dodaje: „Jeśli nie, koniecznie porozmawiajcie z dyrektorem szkoły, do której chodzą Wasze pociechy„.

Oponenci organizatorów szkoleń nie podają kontrpropozycji do tej, którą krytykują. Ciekawe czy znają się tak świetnie na niesieniu pierwszej pomocy, jak na blokowaniu cennych inicjatyw?








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek