"Jakie matki, takie dziatki", czyli dzieci otyłych mam są też otyłe. Fundacja BOŚ rozpoczęła kampanię społeczną na temat otyłości Polaków. W ośmiu największych miastach Polski billboardy z plakatem Andrzeja Pągowskiego przestrzegają przed tym – jak zaznaczają twórcy – powszechnym i dziedzicznym problemem. Kwestią mogącą wzbudzać kontrowersje jest daleko idące uproszczenie i potraktowanie osób z nadwagą protekcjonalnie (różowe majteczki w kropeczki). Na pewno jednak przykład idzie z góry i nawyki żywieniowe rodziców mają ogromne znaczenie dla dzieci.
Podczas konferencji prasowej inaugurującej kampanię przedstawiciele Fundacji oraz eksperci ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przedstawili wyniki badania przeprowadzonego przez TNS Polska. Na pytanie o ulubioną przekąskę dziecka ponad 30% rodziców odpowiedziało, że jest to czekolada, baton, ciastko, ewentualnie „mleczna kanapka”. Na drugim znalazły się chipsy, dopiero na trzecim owoce. Rodzice pytani o ulubione napoje dzieci odpowiadali najczęściej, że jest to sok (43%) i wymieniali popularne marki słodzonych napojów, które sokami nie są. Drugie miejsce zajęły słodzone napoje gazowane (32%), dopiero na trzecim znalazła się woda. Z wniosków badania wynika, że dieta polskich dzieci to głównie cukier (prawie 40% je słodycze codziennie), a coraz częściej także frytki (co trzecie zjada je kilka razy w tygodniu). Problemem są też sklepiki szkolne gdzie królują słodkie i słone przekąski zamiast kanapki z ciemnego pieczywa, czy niesłodzonego jogurtu. Wskazywano także na niską świadomość żywieniową wśród osób, które decydują o asortymencie sklepików szkolnych. Większość nie zdaje sobie sprawy w jak wielu produktach ukryty jest cukier.
Fundacja przypomina, że tylko radykalna zmiana nawyków żywieniowych oraz codzienny ruch mogą prowadzić do poprawy stanu zdrowia. Organizator kampanii zachęca dzieci i rodziców do udziału w bezpłatnych, prozdrowotnych projektach i konkursach Fundacji. Organizacja czeka na zgłoszenia od kolejnych szkół – rejestracja odbywa się za pośrednictwem strony www.aktywniepozdrowie.pl.
Fundacja korporacyjna Banku Ochrony Środowiska działa od trzech lat. W jej projekty i konkursy edukacyjne zaangażowanych jest bezpośrednio ponad 200 tys. osób w całej Polsce: dzieci, nauczyciele, rodzice.
Za nośniki outdoor kampanii odpowiada firma STRÖER, patronem medialnym akcji jest TVP INFO. Banery kampanii prezentowane są na stronach partnerów akcji, prowadzona jest także kampania AdWords wspierająca oglądalność serwisu www.aktywniepozdrowie.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy