W unijnej kampanii "Energy let’s save it" rysunkowa rodzinka doznaje podczas oglądania telewizji ekologicznego oświecenia. W ramach Tygodnia Zrównoważonej Energii na początku 2008 roku Generalny Dyrektoriat ds. Energii i Transportu w ramach kampanii o oszczędzaniu energii wyemitował spot reklamowy, będący ekologiczną inspiracją do zmiany codziennych praktyk.
Spot składa się jedynie z muzyki i obrazów, a żadna z postaci nie wypowiada ani jednego słowa. Przedstawia rodzinę, która w sposób bezrefleksyjny marnuje energię i pieniądze, aż do czasu, gdy po ich obudzeniu coś się zmienia…
W wiadomościach oglądanych przez bohaterów, spiker pokazuje domy otoczone czerwoną pulsującą linią – te, które wykorzystują zbyt wiele energii i tym samym przyczyniają się do zwiększenia efektu cieplarnianego. To oświeca członków rodziny (oczywiście energooszczędnie), którzy w strojach superbohaterów ruszają ratować świat: w ramach swojej misji zamieniają zwykłe żarówki na energooszczędne, przykrywają garnki, wyłączają nieużywane sprzęty, zmniejszają ogrzewanie w domach, redukują ilość samochodów, zmuszają do poruszania się schodami zamiast windą, sami biorą wspólny prysznic, a na noc obniżają temperaturę w domu.
Film pokazuje zarówno złe jak i dobre nawyki, podsuwa pomysły na to, jak w prosty sposób chronić planetę oraz swoje oszczędności: w domu, w drodze do pracy i szkoły.
Unia Europejska w 1997 roku przystąpiła do Protokołu z Kyoto, zobowiązując się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 8% w stosunku do roku 1990. W związku z tym prowadzi działania mające na celu uświadomienie obywatelom Unii, że każdy jej mieszkaniec ma wpływ na klimat.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu