logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Portoryko, Prawa człowieka
   ──────  28.06.2013

Ostry posiłek w restauracji



Papierowe podkładki na tackach zaskoczyły klientów restauracji w Puerto Rico. Zamiast ofert promocyjnych pojawiły się na nich zdjęcia posiłków mieszkańców… celi śmierci.

W akcji ambientowej “The Last Meal: A strong dish” (”Ostatni posiłek: Mocne danie”) zorganizowanej przez agencję DDB Latina z San Juan na zlecenie Amnesty International wykorzystano zdjęcia z ekskluzywnej sesji Jamesa Reynoldsa. Uznany brytyjski fotograf w 2009 r. uchwycił najbardziej oryginalne zamówienia więźniów skazanych na śmierć. Twórcy akcji posłużyli się przedstawieniami, by nie dopuścić do przywrócenia kary śmierci w Puerto Rico. Z powodu stale wzrastającego czynnika przestępczości mieszkańcy wyspy coraz częściej opowiadali się bowiem za powrotem do najostrzejszego rozwiązania.

Ostatnią osobą w Puerto Rico skazaną na śmierć był Pascual Ramos, powieszony za morderstwo w 1927 roku. Dwa lata później, Zgromadzenie Ustawodawcze Puerto Rico zniosło karę śmierci. Obecnie konstytucja wyraźnie jej zabrania, lecz decyzją rządu federalnego można ją przywrócić. Amnesty International potrzebowała mocnej strategii.

Pomysł opierał się na postawieniu mieszkańców wyspy w sytuacji skazanego wybierającego swój ostatni w życiu posiłek. Przesłanie organizacji przeciwko karze śmierci trudno było zignorować, ponieważ znajdowało się ono na samym szczycie papierowej podkładki – "The death penalty is on the table. What would you have ordered?" ("Kara śmierci [tu gra słów: on the table-na stole, ale też idiom oznaczający, że coś jest przedmiotem dyskusji]. Co ty byś zamówił/nakazał?). Celem było sprowokowanie dyskusji i zachęcenie do zajrzenia na stronę internetową organizacji.

Kampania ostatecznie zmotywowała tysiące osób do podpisania się pod cyfrową petycją do Prokuratora Generalnego Stanów Zjednoczonych, którym Puerto Rico podlega, by nie przywracać kary śmierci, co potwierdziło się również w sondażach (57% badanych opowiedziało się przeciw temu rozwiązaniu).

Tha Last Meal została wyróżniona Złotym Lwem prestiżowego międzynarodowego festiwalu reklamy Cannes Lions 2013 w kategorii Outdoor Lions.

Małgorzata Szwarc


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The last meal: A strong dish
Czas:
2013.5.13 - 2013.5.26
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Portoryko
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Ambient
Wykonawca:
DDB Latina (San Juan)
Adresaci:
Obywatele Puerto Rico opowiadający się za karą śmierci
Hasło kampani:
What would you have ordered? (Co ty byś zamówił?)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 05.12.2023

    Cały świat na tym korzysta


  • 01.12.2023

    Kształt bezpieczeństwa


  • 29.11.2023

    Na światło dzienne


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 27.11.2023

    Cisza aż dudni


  • 23.11.2023

    DeepSteki


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek