logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ostry posiłek w restauracji
28.06.2013
Tematy: Kampanie, Portoryko, Prawa człowieka

Ostry posiłek w restauracji



Papierowe podkładki na tackach zaskoczyły klientów restauracji w Puerto Rico. Zamiast ofert promocyjnych pojawiły się na nich zdjęcia posiłków mieszkańców… celi śmierci.

W akcji ambientowej “The Last Meal: A strong dish” (”Ostatni posiłek: Mocne danie”) zorganizowanej przez agencję DDB Latina z San Juan na zlecenie Amnesty International wykorzystano zdjęcia z ekskluzywnej sesji Jamesa Reynoldsa. Uznany brytyjski fotograf w 2009 r. uchwycił najbardziej oryginalne zamówienia więźniów skazanych na śmierć. Twórcy akcji posłużyli się przedstawieniami, by nie dopuścić do przywrócenia kary śmierci w Puerto Rico. Z powodu stale wzrastającego czynnika przestępczości mieszkańcy wyspy coraz częściej opowiadali się bowiem za powrotem do najostrzejszego rozwiązania.

Ostatnią osobą w Puerto Rico skazaną na śmierć był Pascual Ramos, powieszony za morderstwo w 1927 roku. Dwa lata później, Zgromadzenie Ustawodawcze Puerto Rico zniosło karę śmierci. Obecnie konstytucja wyraźnie jej zabrania, lecz decyzją rządu federalnego można ją przywrócić. Amnesty International potrzebowała mocnej strategii.

Pomysł opierał się na postawieniu mieszkańców wyspy w sytuacji skazanego wybierającego swój ostatni w życiu posiłek. Przesłanie organizacji przeciwko karze śmierci trudno było zignorować, ponieważ znajdowało się ono na samym szczycie papierowej podkładki – "The death penalty is on the table. What would you have ordered?" ("Kara śmierci [tu gra słów: on the table-na stole, ale też idiom oznaczający, że coś jest przedmiotem dyskusji]. Co ty byś zamówił/nakazał?). Celem było sprowokowanie dyskusji i zachęcenie do zajrzenia na stronę internetową organizacji.

Kampania ostatecznie zmotywowała tysiące osób do podpisania się pod cyfrową petycją do Prokuratora Generalnego Stanów Zjednoczonych, którym Puerto Rico podlega, by nie przywracać kary śmierci, co potwierdziło się również w sondażach (57% badanych opowiedziało się przeciw temu rozwiązaniu).

Tha Last Meal została wyróżniona Złotym Lwem prestiżowego międzynarodowego festiwalu reklamy Cannes Lions 2013 w kategorii Outdoor Lions.

Małgorzata Szwarc



Nazwa kampanii:
The last meal: A strong dish
Czas:
2013.5.13 - 2013.5.26
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Ambient
Wykonawca:
DDB Latina (San Juan)
Adresaci:
Obywatele Puerto Rico opowiadający się za karą śmierci
Hasło kampani:
What would you have ordered? (Co ty byś zamówił?)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek