logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Ostatnie dni rekrutacji na Akademię Letnią 'Wyzwania Zrównoważonego Rozwoju’
30.03.2011
Tematy: Wydarzenia

Ostatnie dni rekrutacji na Akademię Letnią 'Wyzwania Zrównoważonego Rozwoju’



Tylko do 3 kwietnia br. trwa rekrutacja na XIV Akademię Letnią Wyzwania Zrównoważonego Rozwoju (3-23 lipca, Łódź). Czy warto poświęcić tegorocznego Open`era i trzy tygodnie wakacji na udział w tym przedsięwzięciu? Jakie korzyści z niego płyną, w życiu zawodowym i nie tylko? O swoich refleksjach związanych z uczestnictwem w Akademii opowiadają jej absolwenci:

Piotr Bielski (edycja 2003), doktorant w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego, współtwórca Fundacji Białe Gawrony: – Największy wpływ na kursie wywarło na mnie zaproszenie do zadawania pytań Jana Sendzimira „nie ma głupich pytań, mogą być tylko głupie odpowiedzi!”. Ponadto z perspektywy czasu widzę, że przekonałem się do koncepcji zrównoważonego rozwoju, wcześniej bowiem stałem na radykalnej pozycji „nie ma kompromisu w obronie Matki Ziemi”. Teraz choć dalej wspieram takie akcje jak objęcie parkiem narodowym większej części Puszczy Białowieskiej, widzę też społeczną i gospodarczą stronę problemu.

Ewa Zamościńska (edycja 2007), konsultant CSR w firmie doradczej CSRinfo: – Biorąc udział w kursie przekonałam się, że nie tylko ja cenię interdyscyplinarność. Poznałam ludzi, którzy stanowili dla mnie ogromną inspirację i wsparcie, przekonali mnie, że zrównoważony rozwój nie jest tylko szczytną ideą, ale czymś i jak najbardziej do wdrożenia. Miałam niepowtarzalną okazję spokojnie zastanowić się, w jakim kierunku chcę się rozwijać, poznałam szereg możliwości, które pozwoliły mi spojrzeć na tematykę zrównoważonego rozwoju w sposób całościowy. Dzięki temu z pełnym przekonaniem skoncentrowałam się na wdrażaniu społecznej odpowiedzialności biznesu, która jest mi najbliższa.

Sebastian Straube (edycja 2008), prezes Instytutu Odpowiedzialnego Biznesu, dyrektor zarządzający Sustainable Brands Young & Rubicam: – Podczas tych trzech tygodni poznałem wiele ciekawych osób,
z podobnym podejściem, tak ja jak poszukujących konkretnych narzędzi wdrażania zrównoważonego rozwoju, z którymi od tamtego czasu jestem w kontakcie. Dla mnie bardzo ważna była realizacja praktycznych projektów – koncepcji zrównoważonego zagospodarowania byłej kopalni Saturn w Czeladzi, oraz projektu realizowanego z biznesem, który wytyczył moją dalszą ścieżkę kariery. Mogę śmiało stwierdzić, że Wyzwania Zrównoważonego Rozwoju to unikalna oferta edukacyjna na rynku.

Jacek Zatoński (edycja 2010), prezes Centrum Promocji Ekorozwoju: – Kilkakrotnie zastanawiałem się nad wzięciem udziału w kursie, obawiałem się, że mogę stracić zbyt dużo z wakacji. Teraz, gdy już go ukończyłem, mogę stwierdzić, że były to jedne z lepiej spędzonych wakacji. Znacznie poszerzyłem swoją wiedzę, którą mogę teraz wykorzystywać. Staram się też przekazywać ją innym, ponieważ uważam, że idea zrównoważonego rozwoju jest jedyną słuszną drogą dla rozwoju całej ludzkości. Kurs to nie tylko sama wiedza, to przede wszystkim ciekawi ludzie, z którymi do tej pory utrzymuję kontakt, podejmuję wspólne projekty i mam nadzieję, że będzie ich coraz więcej.

W tym roku Akademia Letnia Wyzwania Zrównoważonego Rozwoju odbędzie się w dniach 3-23 lipca w Łodzi, w Ośrodku Konferencyjnym Uniwersytetu Łódzkiego. Międzynarodowy, interdyscyplinarny kurs jest przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych rozwojem zawodowym w obszarze zrównoważonego rozwoju – zarówno na polu biznesowym, akademickim, samorządowym jak i w ramach trzeciego sektora. Szczegóły dotyczące Akademii oraz zgłaszania chęci uczestnictwa znajdują się na stronie www.sendzimir.org.pl/kurs. Uczestnictwo jest bezpłatne.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek