Ostatni pocałunek liczy się tak samo jak pierwszy
Pierwszy spacer, pierwszy pocałunek, pierwsze golenie. Te momenty są często małymi lub całkiem dużymi świętami. Jednak jeśli coś się zaczyna, musi się także kiedyś skończyć. Te ostatnie chwile, ostatnie wydarzenia czy ostatnie wykonania codziennych czynności, także wymagają pielęgnacji i uwagi.
Dualna kompozycja ujęć zdjęciowych, zgodna w duchu z nazwą kampanii medialnej „Symmetry” (Symetria), spotu przygotowanego na zlecenie brytyjskiej sieci hospicjów domowych Marie Curie Cancer Care (organizacja założona po wojnie w 1948 roku) porusza struny wrażliwości adresata. Co warte podkreślenia, reklamie daleko do taniej ckliwości – sytuacje zarysowane w spocie są naturalne i bliskie każdemu człowiekowi, który miał i ma swoje kamienie milowe w życiu. Personel Marie Curie Cancer Care cieszy się opinią bardzo czułego i umiejętnie opiekującego się chorymi na nowotwory ludźmi, co potwierdzają m.in. wpisy i podziękowania od rodzin na profilu placówki na portalu Facebook (fakt ten świadczy też o medialności i nowoczesności organizacji, która wykorzystuje kanały społecznościowe w swojej komunikacji z darczyńcami i dziennikarzami). Fragment muzyczny wykorzystany w kampanii został przygotowany specjalnie z myślą o projekcie.
Spot jest częścią akcji fundraisingowej „The Great Daffodil Appeal 2013” na rzecz hospicjów opiekujących się terminalnie chorymi seniorami na terenie Anglii (symbolem donatorów jest żonkil przypinany do odzieży, jego żółta barwa kojarzona jest z optymizmem). Materiał w wyważony sposób prowadzi odbiorców płynnym ruchem kamery przez kilka wybranych, ważnych i przełomowych wydarzeń ludzkiej egzystencji. Pojawiają się też te całkiem zwyczajne, powszednie chwile. Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja DLKW Lowe.
Klamrą tematyczną jest odpowiedzialna, czuła opieka, słowo-klucz dla placówki zajmującej się osobami, którym pozostało niewiele czasu. Ta opieka, oprócz włożonego w nią serca lekarzy i pielęgniarzy, gwarantujących darmową, często domową pomoc w prozaicznych czynnościach dla chorych na raka w fazie terminalnej, potrzebuje również sprzętu i lekarstw. I właśnie na takie cele między innymi przeznaczane są pieniądze zbierane podczas akcji. Hasłem przewodnim kampanii są słowa: "Your last moments should mean as much as your first" (Twoje ostatnie chwile powinny być tak samo ważne jak te pierwsze).
Sylwia Zajdel
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów