logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Osiemnaście minut o aktywności
31.10.2012
Tematy: Wydarzenia

Osiemnaście minut o aktywności



9 listopada na Politechnice Gdańskiej odbędzie się TEDxPolitechnikaGdanska. Rejestracja słuchaczy trwa do piątku 2 listopada 2012 na stronie www.TEDxPG.pl.

Formuła wydarzenia opiera się na jednodniowym cyklu przemówień, które mają szerzyć idee w sposób kreatywny i inspirujący. Podczas TEDx każdy mówca ma na scenie 18 minut, by zaprezentować swoje poglądy i spróbować wpłynąć na sposób myślenia uczestników.

TEDxPolitechnikaGdanska skoncentruje się wokół zagadnień szeroko rozumianej aktywności: hasło przewodnie konferencji brzmi „Be active”. Zaproszono prelegentów oraz słuchaczy, którzy będą  wspólnie dyskutować na temat możliwości rozwoju siebie i społeczeństwa właśnie za pomocą aktywności społecznej, zawodowej, naukowej, artystycznej, sportowej, czy jakiejkolwiek innej mobilizującej i przynoszącej efekty. Organizatorem TEDxPolitechnikaGdanska są studenci – członkowie Samorządu Studentów Politechniki Gdańskiej. 

Konferencje TEDx gościły największe miasta i organizacje na świecie, takie jak: TEDxOxford, TEDxNASA, TEDxYouth, TEDxGlasgow, TEDxBrussels, TEDxTokyo TEDxMogadishu i wiele innych. W Polsce dotychczas odbyły się m.in. TEDxGdynia, TEDxWroclaw, TEDxLodz, TEDxKrakow, TEDxPoznan i TEDxWarsaw.

Przygotowano 100 miejsc dla słuchaczy. Wstęp jest bezpłatny, jednak warunkiem wzięcia udziału w TEDxPolitechnikaGdanska jest przejście procesu rekrutacyjnego na stronie internetowej. Organizatorzy zapraszają również na swój profil na Facebooku, na którym znajdują się dodatkowe informacje i aktualności.

W duchu „idei wartych propagowania” w ramach organizacji TED stworzono TEDx, program lokalnych konferencji organizowanych niezależnie, który pomaga w rozpowszechnianiu idei TED. „X” w nazwie konferencji oznacza niezależnie organizowane spotkanie na licencji TED.

TED jest organizacją non-profit, która zajmuje się ideami wartymi propagowania. 25 lat temu przedsięwzięcie to było czterodniową konferencją organizowaną regularnie w Kalifornii. Obecnie TED to wiele projektów: każdego roku zaproszeni na konferencjw TED działacze z przedstawiają osiemnastominutowe wystąpienia, które są następnie udostępniane bezpłatnie na witrynie TED.com.

Prelegentami TED byli m.in. Bill Gates, Al Gore, Jane Goodall, Elizabeth Gilbert, Sir Richard Branson, Nandan Nilekani, Philippe Starck, Ngozi Okonjo-Iweala, IsabelAllende i premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown. Konferencja TED odbywa się co roku w mieście Long Beach w Kalifornii, z jednoczesną transmisją wideo dostępną w Palm Springs. W Wielkiej Brytanii organizowana jest natomiast coroczna konferencja TEDGlobal. Inicjatywy medialne TED to między innymi witryna TED.com (gdzie codziennie umieszczane są najnowsze wystąpienia z cyklu TEDTalks), a także Open Translation Project, program w ramach którego powstają interaktywne transkrypty nagrań i napisy w językach obcych. Tłumaczenia takie wykonywane są przez wolontariuszy z całego świata.

Organizacja TED funduje także doroczną nagrodę TED Prize. TEDx ma umożliwiać pojedynczym osobom i grupom indywidualną organizację lokalnych konferencji na świecie, a program TEDFellows pomagać innowatorom zmieniającym świat wejść do społeczności TED i przy jej pomocy zwiększyć skuteczność ich projektów.

Portal kampaniespołeczne.pl jest patronem medialnym wydarzenia.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek