logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  11.01.2012

Orlen czuje chemię z gimnazjalistami



PKN ORLEN uruchomił interaktywny portal do nauki chemii, stworzone z myślą o młodzieży gimnazjalnej.  Celem przedsięwzięcia jest przełamanie wśród młodzieży stereotypów dotyczących nauki chemii i popularyzacja tej dziedziny poprzez wykorzystanie nowych mediów oraz innowacyjnych technologii.

Na stronie poczujchemie.pl znajdują się quizy, ciekawostki, konkursy i filmy prezentujące doświadczenia. Na portalu umieszczono również regularnie aktualizowany blog dotyczący chemii i możliwość przeprowadzania wirtualnych doświadczeń. Na potrzeby serwisu opracowano system mający ułatwić zrozumienie i zapamiętanie tablicy Mendelejewa. Użytkownika oprowadzają po portalu dwaj młodzi naukowcy – Cyryl i Drożdżówa.

Pomysł stworzenia portalu podsunęli nam sami pracownicy ORLEN, rodzice dzieci w wieku gimnazjalnym, którzy widzieli jak ich pociechy tracą zainteresowanie przedmiotami ścisłymi. Wierzymy, że dzięki takim inicjatywom jak „Poczuj chemię” wspólnie uda nam się odwrócić ten trend. To dla nas ważne, bo właśnie spośród absolwentów kierunków technicznych rekrutujemy większość zatrudnionych w naszej firmie – mówi Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu i Komunikacji PKN ORLEN

Kluczowym projektem prowadzonym przez Orlen w ramach Międzynarodowego Roku Chemii była „Lekcja Chemii”. W ramach zajęć, realizowanych w oparciu o prezentację multimedialną oraz doświadczenia wykonywane w specjalnie przygotowanym mobilnym laboratorium, uczniowie II klas gimnazjum poznali zagadnienia związane z pochodzeniem, przerobem i wykorzystaniem ropy naftowej. Pokazowych lekcji przeprowadzono w 2011 roku ponad pół tysiąca, a wzięło w nich udział ok. 22 000 uczniów. W ramach programu „Lekcja Chemii” zorganizowany został również specjalny konkurs dla uczniów i szkół uczestniczących w zajęciach. Zadanie konkursowe polegało na przedstawieniu, w dowolnej formie, wizji Stacji Paliw XXII wieku. Trzej laureaci konkursu otrzymali nagrody w postaci laptopów, a ich szkoły wyposażenie pracowni chemicznej wartości 10 tys. zł. Ponadto, przyznanych zostało siedem wyróżnień – aparatów fotograficznych – które trafią do uczniów, natomiast do szkół, które reprezentowali powędruje wyposażenie pracowni.

W związku z Międzynarodowym Rokiem Chemii działania popularyzujące chemię były prowadzone także w Czechach i na Litwie, gdzie działają spółki zależne Koncernu. Portal poczujchemie.pl ma także swoją czeską wersję: www.zazjichemii.cz.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek