logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  03.04.2014

Origami zachęca do przekazywania 1%

Your browser does not support the video tag.


Korzystając z prawa do bezpłatnej emisji wznowiono zeszłoroczną, telewizyjną kampanię „1% Wybierz Mądrze”. Organizowana przez Radę Działalności Pożytku Publicznego akcja informacyjna ma na celu uświadomienie Polakom, jakimi kryteriami warto kierować się wybierając organizacje, na które przekazuje się 1% podatku dochodowego.

1% – WYBIERZ MĄDRZE – Cztery wskazania mądrego przekazywania”, to kampania organizacji pozarządowych dla obywateli, dzięki której wybór jednej z ponad 7000 organizacji uprawnionych do otrzymania 1% ma być wyborem świadomym i dającym satysfakcję z powierzenia części podatków na dobro wspólne. Kampania jest pilotowana wspólnie przez Radę Działalności Pożytku Publicznego, Forum Darczyńców i Ogólnopolską Federację Organizacji Pozarządowych. Kampania reklamowa wpisuje się w szerszy kontekst działań zainicjowanych przez środowisko organizacji pozarządowych działających na rzecz poprawy warunków realizacji celów statutowych własnego sektora.

30-sekundowy spot w technice poklatkowej został wyprodukowany przez Fabrykę Komunikacji Społecznej. Wykorzystano w nim figurki origami, które symbolizują prawa obywatelskie, ekologię, ochronę zdrowia, edukację, czyli niektóre z obszarów, które można wesprzeć, przekazując 1% swojego podatku dochodowego.

Kampania powstała jako odpowiedź na nieprzychylną atmosferę wokół przekazywania 1% podatków na rzecz organizacji pożytku publicznego, która była efektem nieodpowiedzialnych działań szefów niektórych z nich. Chcieliśmy zwrócić uwagę na fakt, iż większość fundacji i stowarzyszeń posiadających status OPP (organizacji pożytku publicznego) działa na rzecz ważnych społecznie celów i warto je wspierać – powiedział Paweł Prochenko, prezes Fabryki Komunikacji Społecznej.

Dzięki zastosowaniu uniwersalnych środków wyrazu, oraz pomyślanej na lata idei kreatywnej, spot nic nie stracił na aktualności. Część podatników nadal podejmuje decyzję o przekazaniu 1% na podstawie przesłanek tylko emocjonalnych. Utożsamianie się z problem jest ważne, ale równie ważne jest racjonalna analiza i sprawdzenie czy organizacja, którą zamierzamy wesprzeć jest godna zaufania – dodaje Paweł Prochenko.  

Szczegółowe porady jak wybrać organizacje, którym chce się przekazać 1% podatku, znajdują się na stronie internetowej pozytek.ngo.pl.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek