logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  30.09.2012

Oplątani dymkiem marketingu



Zaplątani w gęste sidła, wiją się i szarpią, ale bezskutecznie. Młodym osobom trudno jest wyjść z nałogu i trudno uwolnić się od zachęt przemysłu tytoniowego, co pokazywała antynikotynowa kampania pt. „Tobacco-free youth” (Młodość wolna od tytoniu) zorganizowana z okazji Światowego Dnia Bez Papierosa przez Światową Organizację Zdrowia.

Większość ludzi zaczyna palić papierosy w wieku ok.18 lat, a prawie jedna czwarta już w wieku lat 10. Radząc sobie z trudnościami i szukając miejsca w grupie rówieśników, dziewczyny i chłopcy sięgają po papierosy. Nie wiedzą jeszcze, że ten krok może ich kosztować zdrowie, a nawet życie.

Aby przemysł nikotynowy kwitł i się rozwijał konieczny jest systematyczny dopływ „świeżej krwi” czyli młodych konsumentów papierosów. Im szybciej młodzi ludzie zaczynają eksperymentować z tytoniem, tym większe prawdopodobieństwo, że już nigdy z nim nie skończą. Dlatego kampanie reklamowe gigantów tytoniowych skierowane są głównie do młodszej części społeczeństwa. W reklamach, w zawoalowany sposób papierosy utożsamia się z takimi wartościami jak urok osobisty, szacunek otoczenia czy seksapil. Palenie, jak wiadomo, nie ma jednak nic wspólnego z wyżej wymienionymi walorami, a nawet wprost przeciwnie. Tymczasem koncerny tytoniowe reklamują swoje produkty w filmach, w internecie, podczas wydarzeń sportowych czy na koncertach. Gęsta sieć reklamy owija się wokół młodych ludzi, coraz bardziej krępując ich ruchy. Twórcy kampanii wzywają młodych: „Break the tobacco marketing net” (Przerwij sieć marketingu tytoniowego).

Światowa Organizacja Zdrowia prowadzi kampanie antynikotynowe już od roku 1988. Jednym z celów jest wprowadzenie całkowitego zakazu kampanii reklamowych promujących produkty tytoniowe i palenie papierosów. Ogólnoświatowe badania wskazują, że konsumpcja tytoniu jest niższa o 16% w krajach, gdzie został wprowadzony zakaz reklamy produktów tytoniowych.
Marcin Ratajczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek