"Dokładni, uczciwi, zmotywowani, wytrwali. ONi.". Od połowy października Fundacja Synapsis realizuje kampanię społeczną, której celem jest przełamywanie stereotypów i zachęcenie do zatrudniania osób niepełnosprawnych (osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju i niepełnosprawnością intelektualną) poprzez pokazanie możliwości tych osób, procedur i korzyści związanych z ich zatrudnieniem.
Działania na rzecz tego celu obejmują kampanię adresowaną do przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz jednostek administracyjnych tak, aby inicjowali oni i wspierali zatrudnianie osób niepełnosprawnych (ON). Ma ona pokazać jakie możliwości daje zatrudnianie ON oraz zwrócić uwagę nie tylko na ekonomiczne, ale także na społeczne aspekty zatrudniania ON.
W celu pokazania jak można tworzyć miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych Synapsis prezentuje pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo społeczne dla osób z autyzmem – Pracownię Rzeczy Różnych SYNAPSIS, działające od 2007 r. oraz przedstawia rezultaty pracy zatrudnionych w nim osób – zarówno w kontekście poprawy funkcjonowania tych osób, jak i produkowanych przez nie wyrobów (rękodzieło).
Kampania ma uświadomić instytucjom publicznym i firmom (przyszłym potencjalnym pracodawcom) wagę wspierania ON oraz miejsc ich pracy, m.in. poprzez składanie zamówień na wytwarzane przez nie towary i usługi.
Nośnikiem przekazu kampanii jest spot radiowy, w którym wystąpiły aktorki Joanna Brodzik oraz Magdalena Różczka. Spot propaguje ideę zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Kampanię wspiera Miasto Stołeczne Warszawa.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca