Kobieta przechyla kieliszek z winem, jednak płynu, zamiast ubywać, przybywa. Po chwili trzyma w ręku pełne naczynie. Chłopak powoli porusza szczękami, by niespodziewanie wyjąć z ust nienaruszonego pomidora Filmy w podobnym stylu, z udziałem różnych ludzi i różnych produktów żywnościowych, można zobaczyć na stronie face-your-food.org.
"Do you ever stop to think about where your food comes from?" (Czy zastanawiasz się, skąd pochodzi twoje jedzenie?) – pytają nadawcy kampanii, działacze Fairfood International. Jeśli tak, może warto przyjrzeć się jeszcze raz konsumowanej żywności, tym razem biorąc pod uwagę sposób jej wyprodukowania – takie jest przesłanie akcji pod hasłem „Face your food”. Kampanię współtworzą jej odbiorcy – internauci zachęcani są do nagrywania filmów przedstawiających jedzenie przez nich świadomie wybranego produktu. Nagrania umieszczane są potem na stronie www akcji, gdzie pokazane będą od końca, w zwolnionym tempie. W ten sposób Fairfood International chce skłonić konsumentów do refleksji na temat pochodzenia zawartości ich lodówek i do kupowania produktów fair trade.
Fairfood International to organizacja z siedzibą w Holandii, mająca swoje filie w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Jej działalność skierowana jest do międzynarodowej społeczności. Działacze promują ideę sprawiedliwego handlu jako sposobu na walkę z głodem oraz doradzają firmom chcącym wprowadzać produkty fair trade. Akcje informacyjne prowadzone są w internecie, przede wszystkim na portalach społecznościowych.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO