logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Walka z przemocą
   ──────  12.04.2017

Oko podbite z automatu



Z foto-budki wypada komplet czterech czarno-białych zdjęć. Jednak jedno z nich zdecydowanie różni się od pozostałych.

Najnowsze systemy rozpoznawania twarzy osiągają rezultaty przekraczające 97% zgodności podczas testów polegających na rozpoznawaniu twarzy człowieka. Dzięki zastosowanym algorytmom bez najmniejszego problemu potrafią rozpoznać nie tylko płeć, ale również tożsamość osoby przedstawionej na zdjęciu. Agencja DDB Berlin przy współpracy z Polyxo Studios wykorzystały możliwości zaawansowanej technologii w kampanii „Bruise Automat” („Automat do siniaków”), aby zwrócić uwagę problem dotykający niemal 25% niemieckich kobiet. Stworzona na potrzeby kampanii foto-budka potrafi samodzielnie określić płeć fotografujących się osób. Wykrywając kobiecą twarz automat dokonuje zmiany jednej z czterech fotografii nakładając na postać portretowanej kobiety ślady pobicia. W ten sposób jedno ze zdjęć dokładnie wizualizuje dane statystyczne dotyczące przemocy domowej wobec kobiet w Niemczech, a które same w sobie są zbyt abstrakcyjne i już dawno przestały robić na kimkolwiek wrażenie. W całkowicie odmienny sposób odebrana zostaje zamiana dokonana w jednym z kompletu czterech zdjęć wydrukowanych przez automat. Jest ona na tyle wyraźna i odczuwalna, że trudno jej nie zauważyć lub zignorować. W tym kontekście dołączona do fotografii ulotka informacyjna zyskuje zupełnie nowy wymiar, a zawarte w niej dane statystyczne przestają być trudnymi do wyobrażenia liczbami. Nie bez znaczenia pozostaje także widok własnej twarzy pokrytej licznymi sińcami i zadrapaniami.

Kampania „Bruise Automat” została przygotowana na zlecenie Terre Des Femmes – organizacji non-profit należącej do sieci organizacji pozarządowych, ruchów oraz inicjatyw społecznych dążących do poprawy sytuacji kobiet na świecie. W swoich działaniach organizacja skupia się m.in. na działaniach mających na celu eliminację praktyk w postaci przymuszania do prostytucji, aranżowanych małżeństw, czy okaleczania narządów płciowych dziewcząt.

Kampania „Bruise Automat” została przygotowana na zlecenie Terre Des Femmes – organizacji non-profit należącej do sieci organizacji pozarządowych, ruchów oraz inicjatyw społecznych dążących do poprawy sytuacji kobiet na świecie. W swoich działaniach organizacja skupia się m.in. na działaniach mających na celu eliminację praktyk w postaci przymuszania do prostytucji, aranżowanych małżeństw, czy okaleczania narządów płciowych dziewcząt.

Anna Frączyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Bruise Automat
Czas:
2017.3.1
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Terre Des Femmes
Wykonawca:
DDB Berlin (współpraca z Polyxo Studios)
Adresaci:
ogół społeczeństwa





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek