logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Oko na moto
25.05.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Oko na moto



Po włoskich drogach jeździ ponad 10 milionów motocykli i skuterów i oto po raz pierwszy zorganizowano we Włoszech kampanię na ten temat. W 30% wszystkich wypadków drogowych we Włoszech biorą udział jednoślady. Najczęściej dzieje się tak z powodu niezauważenia przez kierowcę samochodu albo przez pieszego nadjeżdżającego motocykla lub skutera.

Kampania „Occhio alla moto” („Oko na motocykl”) stawia sobie za cel redukcję liczb wypadków z udziałem tych pojazdów. Skutkiem kampanii ma być uświadomienie wszystkim użytkownikom dróg, w jaki sposób mogą poprawić bezpieczeństwo swoje i innych na drodze.

W kampanii wykorzystano 2 wersje kreacji promujących hasła, które mają uświadomić kierowcom wagę problemu. Plakaty reklamowe stylizowane na ilustracje z komiksu informują, jak kierowca jednośladu może być widoczny na drodze, a przez to bezpieczny dla siebie i dla innych. Do osób prowadzących samochody skierowano apel o włączanie kierunkowskazów i uważniejszą obserwację drogi wokół siebie.

W ciągu ostatnich 8 lat liczba wypadków, w których brali udział kierowcy motocykli i skuterów, wzrosła o 40%. Ofiary to najczęściej ludzie młodzi. I to właśnie do nich jest skierowany główny przekaz kampanii, która przekonuje, że nadmierna prędkość, nieprawidłowe wyprzedzanie i nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu to główne przyczyny śmiertelnych wypadków na drodze. Na stronie internetowej można podyskutować z innymi użytkownikami jednośladów, jak poprawić widoczność motocykli i skuterów na drodze. Koszt całej kampanii to 300 tys. euro.

Akcję zainicjowało stowarzyszenie ANCMA (włoskie stowarzyszenie producentów pojazdów dwu- i trzykołowych) przy współpracy firm zaangażowanych w przemysł motoryzacyjny (Milano Serravalle, koncern Autogrill) oraz Fundacji ANIA, zajmującej się bezpieczeństwem na drogach. Patronat objęła produkujące motocykle firma Ducati.
M. Lewkowicz








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek