Do tytułu Kampania Społeczna Roku 2013 jury nominowało 36 kampanii. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni na Gali 7 maja w Teatrze Kamienica.
W VI edycji Konkursu „Kampania Społeczna Roku” nadesłano opisy 93 kampanii w ośmiu kategoriach. Wśród zgłaszających znalazły się firmy, instytucje rządowe, organizacje pozarządowe, agencje reklamowe oraz PR, a także osoby prywatne.
Z każdą kolejną edycją apetyt jurorów na skuteczne i dobrze zaplanowane kampanie rośnie i dlatego też obrady były w tym roku wyjątkowo burzliwe. Nie wszystkie dyskusje zakończyły się kompromisem – mówi Paweł Prochenko, przewodniczący jury Konkursu.
Jak co roku najlepszą kampanię w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie wybierali Internauci za pośrednictwem portalu kampaniespoleczne.pl, a najlepszą kampanię zagraniczną w kategorii Świat wybrało międzynarodowe jury. Laureaci tych kategorii także zostaną ogłoszeni na Gali.
Lista nominacji:
Nominowani w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych
Kolejność alfabetyczna
- „ Adoptuj Pszczołę”
Nadawca i wykonawca: Fundacja Greenpeace Polska
- „ Bardzo Dobre Maniery”
Nadawca: Polski Czerwony Krzyż, Wykonawca: Cheil Poland
- „Nie mażę się, ale marzę o…”
Nadawca: Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci ze Złożoną Niepełnosprawnością „Potrafię Więcej”, Wykonawca: Visual Heads
- „Rodzice: odważcie się mówić!”
Nadawca: Kampania Przeciw Homofobii, wykonawca: LOWE Warsaw
- „Rodzice odwołują reformę”
Nadawca: Fundacja Rzecznik Praw Rodziców, Wykonawca: moonstudio.pl
- „Wyloguj się do życia”
Nadawca: Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Wykonawca: FIRST Fundacja Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych
Nominowani w kategorii Kampanie instytucji publicznych
Kolejność alfabetyczna
- „Akcja społeczna NIE! DLA CZADU. Kampania Graj o życie”
Nadawca: Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Wykonawca: AMBASADA BC
- „Kieruj się rozsądkiem”
Nadawca: Komenda Główna Policji, Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej
- „Klub Pancernika Klika w Fotelikach”
Nadawca: Instytut Transportu Samochodowego, Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej
- „Polak TYM bardziej oszczędza ciepło”
Nadawca: Ministerstwo Środowiska, Wykonawca: Grupa Eskadra
- „Poland. Come and complain”
Nadawca: Instytut Adama Mickiewicza, Wykonawca: Blacklama
- „Reaguj. Masz prawo”
Nadawca: Rzecznik Praw Dziecka Wykonawca: UpSide Agency
- „The Most Wanted App”
Nadawca: Komenda Główna Policji, Wykonawca: DDB Warszawa
Nominowani w kategorii Kampanie lokalne
Kolejność alfabetyczna
- „Kraków chce oddychać”
Nadawca: Krakowski Alarm Smogowy, Wykonawca: Schulz Brand Friendly
- „Majewskich posadzili” – kampania promująca ideę Książek w Pudle
Nadawca: Fundacja ZMIANA, Wykonawca: LokaLOVE
- „Pierwsza w Polsce miejska EKOchoinka warta POZnania”
Nadawca i Wykonawca: Fundacja Allegro All for Planet
- „Przyjaciół się nie wyrzuca”
Nadawca : MPO Łódź, Wykonawca: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania, Fundacja Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt oraz Klinika Weterynaryjna Gdańska 81
- „Spartanie Dzieciom – Biegniemy dla Stasia”
Nadawca: Spartanie Dzieciom, Wykonawca: Partner of Promotion
Nominowani w kategorii Kampanie o tematyce zdrowotnej
Kolejność alfabetyczna
- „Ciśnienie na życie”
Nadawca: Polfa Warszawa Grupa Polpharma, Wykonawca: TELESCOPE, PROCONTENT
- „Kraków chce oddychać”
Nadawca: Krakowski Alarm Smogowy, Wykonawca: Schulz Brand Friendly
- „Palenie jest słabe”
Nadawca: Stowarzyszenie MANKO, Wykonawca: Stowarzyszenie MANKO, agencja Dignitally, Mumin’s Interactive
- „Pieniądze mogą pokonać raka”
Nadawca: Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych, Wykonawca: DDB Warszawa, Platige Image, Rc2 – Raczkiewicz-Chenczke Consultants, Studio PostBOX
- „Rak. To się leczy!”
Nadawca: CAE Agency, Wykonawca: CAE Agency, MusicArt i f2f evolution, Fama PR, ING Życie
- „WAŻNIEJSZE NIŻ SM” – 2 edycja kampanii SM – WALCZ O SIEBIE!”
Nadawca: Telescope, PTSR, Neuropozytywni, Fundacja Urszuli Jaworskiej, Wykonawca: Telescope, Eura7
Nominowani w kategorii Kampanie firm i fundacji firm
Kolejność alfabetyczna
- „Ciśnienie na życie”
Nadawca: Polfa Warszawa Grupa Polpharma, Wykonawca: Telescope, Procontent
- „Kumulacja aktywności”
Nadawca: Fundacja LOTTO Milion Marzeń, Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej
- „Nie bądź burak, jedz warzywa!”
Nadawca i Wykonawca: Fundacja Allegro All for Planet
- „Pomoc mierzona kilometrami, czyli pomaganie niepełnosprawnym ruchowo dzieciom poprzez aktywność wszystkich Polaków”
Nadawca i Wykonawca: T–Mobile Polska
- „Think Blue”
Nadawca: Volkswagen, Wykonawca: dobocom, Face to face
Nominowani w kategorii Marketing Zaangażowany Społecznie (CRM)
Kolejność alfabetyczna
- „Codziennie bądźmy razem”
Nadawca i Wykonawca: Fundacja Faktu, Jeronimo Martins Polska
- „Stylowy Recykling”
Nadawca: Centra Outlet Factory, Wykonawca: Grupa Eskadra
- „Paka dla Bezdomniaka”
Nadawca: Fundacja VIVA! Akcja dla zwierząt oraz Keko.pl, Wykonawca: AtomClick
Nominowani w kategorii Kampanie 1%
Kolejność alfabetyczna
- „Dzieci porzucone – wyścig z czasem o dzieciństwo w rodzinie”
Nadawca: Fundacja Rodzin Adopcyjnych, Wykonawca: Kreacja – Agencja Heart&Brain, PR – Agencja Point of View
- „Najtrudniejsze zadanie”
Nadawca: Fundacja Itaka, Wykonawca: BBDO Warszawa
- „ Pieniądze mogą pokonać raka”
Nadawca: Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych, Wykonawca: DDB Warszawa, Platige Image, Rc2 – Raczkiewicz – Chenczke Consultants, Studio PostBOX
- „Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy”
Nadawca: Fundacja Hospicyjna, Wykonawca: Agencja Reklamowa Mr. Bloom Sp.z o.o.
Nominowani w kategorii Akcje zaangażowane społecznie
Kolejność alfabetyczna
- „Bowbasket”
Nadawca: Przemysław Stępień, Szymon Dąbrowski
- „Motopomocni.pl”
Nadawca: Motopomocni
- „Unbreakable”
Nadawca: Xantus, Hot Head
Nominowani w kategorii Kampanie zagraniczne
Kolejność alfabetyczna
- “If only for a second”
Nadawca: Mimi Foundation, Wykonawca: Leo Burnett (Paris), Kraje: Belgia, Francja, Szwajcaria
- „Hey mate”
Nadawca: White Ribbon, Wykonawca: ARCHIBALD/WILLIAMS, Kraj: Australia
- “Save the boy”
Nadawca: St John Ambulance, Wykonawca: BBH London , Kraj: Wielka Brytania
- „Sólo para niños”
Nadawca: Fundación ANAR, Wykonawca: Grey Spain, Kraj: Hiszpania
- „What R U having?”
Nadawca: PFLAG, Kraj: Australia
Więcej o zgłoszonych kampaniach na stronie konkurs.kampaniespoleczne.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
25.10.2024
Gala Effie Awards Poland 2024
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
11.10.2024
Prawo do przyjemności: VI Konferencja Sekson Fundacji Avalon
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland