Widok obozowiczów rozpalających ogień w lesie w asyście członków WWF może budzić niezrozumienie i dezorientację, bo przecież nie od dziś wiadomo, że palenie ogniska na terenie zalesionym jest zakazane. To jednak nie przykład bezmyślności, ale zamierzone działanie promocyjne. Kolumbijski oddział WWF próbował zwrócić uwagę obywateli na, nomen omen, palący problem pożarów lasów.
Całe zdarzenie rozgrywało się przy wejściach do lasów i rezerwatów przyrody. Spacerowiczom wręczano koperty z zaproszeniami. Zaraz po wyjęciu zaproszenia, na których widniało zdjęcie lasu, zapalały się żywym ogniem. Nad przebiegiem akcji czuwali organizatorzy, którzy uczulali wczasowiczów na zagrożenie pożarem spowodowane rozpalaniem ognisk w lasach, czy rzucaniem niedopałków w nieodpowiednich miejscach.
W przeciągu kilku ostatnich lat Kolumbia znacznie ucierpiała z powodu zmiany klimatu. Wskutek globalnego ocieplenia ten drugi pod względem bioróżnorodności kraj na świecie, zaraz za Brazylią, boryka się z największymi w swojej historii suszami i rekordowymi temperaturami w okresie letnim. W tym roku spłonęło tu już 69.279 hektarów naturalnego lasu, z czego, jak mówi kolumbijski minister środowiska, 95% pożarów było spowodowanych działaniem człowieka, a tylko 5% wynikło z przyczyn naturalnych.
Edukacyjna kampania skierowana do tych, którzy przez nieuwagę, czy nieroztropność przyczyniają się do pożarów lasów zakończyła się sukcesem. W tych miejscach, gdzie przeprowadzono akcję "Forest Fires" nie odnotowano dotychczas żadnych pożarów.
W czerwcu br. kampania została nagrodzona Lwem 2010 na Festiwalu Reklamy w Cannes w dziedzinie "Promocji & Aktywizacji" oraz Brązowym Lwem za "Ambient na małą skalę".
K. Truszkowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2023
Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!
-
15.03.2023
Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu