logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Odsłonięcie „Zaczytanej Ławki” na Bulwarach Wiślanych
12.08.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Odsłonięcie „Zaczytanej Ławki” na Bulwarach Wiślanych



Fundacja Zaczytani oraz firma Provident Polska organizują uroczyste odsłonięcie „Zaczytanej Ławki” ręcznie malowanej przez Laurę La Wasilewską. Ławka stanie na Bulwarach Wiślanych, na wysokości Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Przewidzianych jest mnóstwo atrakcji dla najmłodszych, w tym czytanie bajek przez aktorkę Julię Pogrebińską.

Już dzisiaj na Bulwarach Wiślanych w Warszawie stanie przepiękna, kolorowa ławka inspirowana obrazem „Dziwny ogród” Józefa Mehoffera. Jej autorką jest malarka, Laura La Wasilewska, która osobiście pojawi się na odsłonięciu ławki. Wraz z aktorką Julią Pogrebińską będzie czytać bajki. Fundacja Zaczytani, która jest inicjatorem tego przedsięwzięcia oraz firma Provident Polska, która sponsoruje ławkę, przygotowały z okazji jej odsłonięcia także szereg innych atrakcji dla najmłodszych, m.in. teatrzyk kukiełkowy, bańki mydlane oraz zabawy z klaunami i malowanie buziek. Atrakcje przewidziane są od godziny 16.

„Zaczytana Ławka” to kolejny wspólny projekt Fundacji Zaczytani i Provident Polska, największej firmy pożyczkowej na naszym rynku. Firma zorganizowała w lipcu zbiórkę książek na rzecz bibliotek przyszpitalnych. Celem było zebranie 6000 pozycji, a udało się zgromadzić ponad 11 200!

– Efekty zbiórki przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Zaangażowały się w nią nie tylko nasi pracownicy czy doradcy klienta, ale także współpracujące z nami firmy. Kolejnym krokiem jest uruchomienie 20 bibliotek przyszpitalnych z okazji 20 lat, które Provident kończy w tym roku – mówi Agnieszka Krajnik, koordynator ds. społecznej odpowiedzialności biznesu. – Fundacja organizuje także dla naszych firmowych wolontariuszy szkolenia z bajkoterapii. Zdobyte umiejętności wykorzystują oni podczas wizyt w szpitalach, czytając małym pacjentom bajki.

Fundacja Zaczytani wspiera dzieci, młodzież oraz dorosłych przebywających w szpitalach oraz promuje czytelnictwo, by odmienić codzienność w polskich placówkach służby zdrowia. Od 2013 roku uruchomiła już ponad 400 bibliotek przyszpitalnych. W najbliższych miesiącach, dzięki współpracy z Provident Polska, zostanie otwartych kolejnych dwadzieścia, m.in. w Kaliszu, Krakowie, Łodzi, Gdańsku, Warszawie, Rzeszowie oraz Ostrowcu Świętokrzyskim.

Fundacja wychodzi także z promocją czytelnictwa do przestrzeni miejskich i we współpracy ze znanymi artystami tworzy kolorowe, „zaczytane” ławki w kształcie książek. Do tej pory odsłoniła już 24 ławeczki w różnych miastach Polski. Teraz, dzięki współpracy z firmą Provident, kolejna ławka ubarwi przestrzeń na Bulwarach Wiślanych w Warszawie.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek