logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  04.06.2012

Odpowiedzialny ojciec to bezpieczne dziecko



Startuje edukacyjna akcja społeczna „Patrz w co gram” przygotowana przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego. Jest ona w pierwszej kolejności skierowana do ojców.

Gry wideo są obecnie jedną z najpopularniejszych form rozrywki i sposobu spędzania wolnego czasu. Edukują i uczą logicznego myślenia, ale mogą stać się źródłem potencjalnych zagrożeń, gdy nie zostaną dobrane odpowiednio do wieku dziecka. Kampania „Patrz w co gram” ma na celu uświadomienie ojcom, że to właśnie od nich zależy bezpieczeństwo ich dzieci. To oni najczęściej kupują w prezencie gry wideo i wspólnie z dziećmi angażują się w zabawę.

Gwarancją, że do tego nie dojdzie, jest system oznaczeń programów PEGI. Został on stworzony przez samych producentów i dystrybutorów gier, którym zależało na bezpieczeństwie ich najmłodszych użytkowników. Objaśnia w prosty i przystępny sposób, które gry bez obaw można wręczać dzieciom.

Adam Sztaba, kompozytor i jednocześnie ojciec dorastającego syna, który popiera kampanię, jest zdania, że odpowiedzialny rodzic, powinien kontrolować dwie kwestie: jakich gier używa dziecko oraz jaką ilość czasu poświęca na granie. – Jeżeli chodzi o dobór gier staram się przede wszystkim kierować oznaczeniami na opakowaniu i nie dopuszczam do używania przez mojego syna gier przeznaczonych dla starszych dzieci. Syn nie jest tym oczywiście zachwycony i co jakiś czas pojawia się wielka potrzeba zagrania w grę dla starszych dzieci. Pada wówczas z jego strony wiele argumentów, m.in. że gry dla starszych mają znacznie lepszą grafikę oraz że koledzy w klasie mogą grać we wszystko, co chcą. Jest to oczywiście kombinowanie charakterystyczne dla dzieciaków, ale ja w żadnym razie nie ulegam temu i polecam mu po raz kolejny zerknąć na cyfrę umieszczoną na pudełku oznaczającą dozwolony wiek. Czas grania jest również ściśle ustalony i nie powinno być w tym temacie żadnych odstępstw. Konsekwentne postępowanie względem dziecka, jak zresztą w wielu innych kwestiach, tak i tu jest niezwykle ważne.

Kampania „Patrz w co gram. Odpowiedzialny ojciec, dobra zabawa” rozpoczęła się 30 maja i potrwa
do 8 czerwca. Będzie emitowana w mediach drukowanych, internetowych oraz społecznościowych.

Oznaczenia dotyczące minimalnego wieku gracza znajdują się w lewym dolnym rogu z przodu opakowania. Oznaczenia dotyczące treści zawartych w grze znajdują się z tyłu opakowania.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek