logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Odpowiedzialne firmy z Warmii i Mazur nagrodzone
30.06.2014
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Odpowiedzialne firmy z Warmii i Mazur nagrodzone



O korzyściach i barierach w stosowaniu zasad społecznie odpowiedzialnego biznesu rozmawiali przedsiębiorcy oraz przedstawiciele samorządu i instytucji otoczenia biznesu podczas konferencji zorganizowanej 26 czerwca przez samorząd województwa warmińsko-mazurskiego.

W strategii działań województwa, sprowadzających się do hasła „Warmia i Mazury. Zdrowe życie, czysty zysk” stawiamy na to, aby twarz gospodarcza regionu była pozytywna i stanowiła o atucie regionu. Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu doskonale wpisuje się w nasze działania, ponieważ na promocję województwa mają wpływ zarówno mieszkańcy jak i firmy. Celem dzisiejszej konferencji jest pokazanie nie tylko kosztów, ale również korzyści płynących ze stosowania zasad CSR – powiedział podczas otwarcia konferencji Radosław Zawadzki, dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego.

O potrzebie i warunkach współpracy UWM z biznesem opowiedział Jerzy Siwkiewicz – dyrektor Centrum Innowacji i Transferu Technologii. W swojej wypowiedzi zwrócił uwagę, iż  w przyszłości współpraca UWM z biznesem będzie polegać na tworzeniu podmiotów gospodarczych.

Podczas konferencji podjęto szereg tematów z zakresu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności. Przedsiębiorcy, samorządowcy, przedstawiciele środowiska naukowego i instytucji otoczenia biznesu dzielili się swoimi doświadczeniami w tym zakresie.

Społeczna odpowiedzialność biznesu i etyka biznesu oddziaływają na system zarządzania, podnoszą jego efektywność i wpływają na osiąganie przez przedsiębiorstwa lepszych wyników ekonomicznych, niż przedsiębiorstwa niestosujące tego rodzaju zasad – powiedział dr Andrzej Poszewiecki z
Uniwersytetu Gdańskiego. W swoim wystąpieniu poruszył również kwestie CSR jako źródła przewagi konkurencyjnej oraz pozytywnych skutków stosowania zasad społecznej odpowiedzialności.

O ekologii jako nowym pomyśle na sukces przedsiębiorstwa oraz doświadczeniach przedsiębiorców z identyfikowaniu działań w zakresie racjonalnego wykorzystywana zasobów w firmie opowiedział Jarosław Szczygieł z Fundacji Partnerstwo dla Środowiska w Krakowie. Wskazał on również na
aspekty ekologiczne funkcjonowania przedsiębiorstw logistycznych i możliwości tworzenia zrównoważonych łańcuchów dostaw.

Dr Krzysztof Krukowski z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego przedstawił strategię CSR jako narzędzie budowania wizerunku firmy, które jako element wspierający lub wzmacniający wizerunek przynosi przedsiębiorcy wiele korzyści. Natomiast praktyczne zastosowanie zasad społecznej
odpowiedzialności w firmach i budowanie dzięki nim sukcesu zaprezentowała Monika Czajkowska z firmy CSR INFO.

Częścią konferencji była gala I edycji konkursu „Przedsiębiorstwo Odpowiedzialne Społecznie WaMaBOSS 2014”. Konkurs przeprowadzony został jako jeden z elementów projektu pt. „Warmińsko-Mazurskie Forum Społecznie Odpowiedzialnego Biznesu”, którego realizatorami są Elbląska Rada Konsultacyjna Osób Niepełnosprawnych, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Fundacja Instytut Społecznej Odpowiedzialności Organizacji oraz Centrum Rehabilitacyjne PERTERA w Finlandii. W konkursie wzięło udział 17 przedsiębiorstw z Warmii i Mazur.

Zwycięzcami konkursu zostali: w kategorii mikroprzedsiębiorca VERMICULITE POLAND Firma produkcyjna Diana Kuprianow w Ełku, w kategorii małe przedsiębiorstwo Bartbo Agencja Eventowa w Butrynach k/Olsztyna, natomiast w kategorii średnie przedsiębiorstwo Niczuk Metall – PL Spółka Jawna.

Ponadto wyróżniono 3 firmy: za najwyższą jakość procesów zarządzania – Nutripol Sp. z o.o. w Olsztynku, w kategorii zaangażowanie i wspieranie rozwoju lokalnego NGO and Business Service Przemysław Rajchel w Olsztynie, a za szczególną dbałość i poszanowanie środowiska naturalnego wyróżnienie otrzymała firma INKSPOT Daniel Dragański.

Ostatnia część konferencji przebiegała w formie panelu dyskusyjnego. Tematem przewodnim panelu dyskusyjnego kończącego konferencję był „CSR w nowej perspektywie unijnej”. Dyskusje dotyczyły m.in. tematów takich jak: inteligentny rozwój a społeczna odpowiedzialność biznesu, miasta i gminy generatorami zmian w myśleniu o zrównoważonym rozwoju, współdziałanie sektorów. Poruszane były również zagadnienia zmian w prowadzeniu działalności gospodarczej dzięki upowszechnianiu wiedzy z zakresu CSR oraz inicjatyw oddalonych i innowacyjności społecznej.

Konferencja była częścią projektu ,,Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2013+”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek