Kompania Piwowarska prowadzi działania, które mają przyczynić się do ograniczenia problemu sprzedaży alkoholu nieletnim.
Według badania przeprowadzonego przez instytut MillwardBrown na zlecenie Kompanii Piwowarskiej 67% ankietowanych twierdzi, że w sytuacji, gdy osoba wyglądająca na nieletnią próbowała nabyć alkohol, sprzedawca zażądał od niej okazania dowodu osobistego. 14% badanych zostało poproszonych przez nieletniego o kupienie alkoholu, a wśród nich 78% zareagowało na tę prośbę odmownie.
Kompania Piwowarska cyklicznie organizuje szkolenia dla sprzedawców piwa obsługujących imprezy plenerowe – bowiem festiwale muzyczne czy pikniki to kolejne miejsca, w których latem nastolatki mogą sięgnąć po alkohol. Szkolenia zostały opracowane jako 2-godzinny warsztat, podczas którego sprzedawcy poznają metody radzenia sobie z nieletnimi usiłującymi kupić alkohol. Każdy uczestnik podczas praktycznych ćwiczeń uczy się, jak reagować w tej sytuacji, jakich argumentów użyć i jak zachować asertywną postawę. Na koniec otrzymuje certyfikat.
W tym roku odbyło się 11 warsztatów, w których wzięło udział 213 osób. W planach są jeszcze kolejne szkolenia w tym roku. Łącznie od momentu rozpoczęcia tego projektu przez KP zostało przeszkolonych 1100 osób. W 2014 r. firma przygotowała szkolenia skierowane do właścicieli i kierowników firm gastronomicznych, które poświęcone są podnoszeniu kompetencji menedżerskich dotyczących kompleksowej organizacji sprzedaży alkoholu i wzmacniania bezpieczeństwa imprez w zakresie przestrzegania ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Celem tych szkoleń jest pomoc w zarządzaniu pracownikami oraz podniesienie ich kompetencji poprzez przygotowanie do przestrzegania przepisów prawa, eliminowania zagrożeń, podejmowania działań prewencyjnych oraz jednoczesne podnoszenie jakości obsługi klienta. Program spotkań uwzględnia zagadnienia merytoryczne, trening umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych, analizę rozwiązań i wymianę doświadczeń związanych ze wspieraniem pracowników w sytuacjach prób zakupu alkoholu przez młodo wyglądające osoby. Szkolenia są bezpłatne dla wszystkich firm współpracujących z Kompanią Piwowarską. Jak dotąd zorganizowano takie spotkania w pięciu miastach – wzięło w nich udział 70 przestawicieli 40 różnych firm. Projekt będzie rozwijany jesienią, kiedy zakończy się sezon wakacyjny i zmniejszy natężenie pracy w gastronomii.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”