logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Odpady na diecie
26.12.2010
Tematy: Kampanie, Luksemburg, Ekologia i środowisko

Odpady na diecie



Linda ma 27 lat i, choć wygląda szczupło, waży 469kg. Alex, 34 lata, też nie jest otyły, a waga wskazuje 487kg, najgorzej ma 14-letni Tom – u niego jest już 438 kg. Kilogramów dodaje im to, co sami wytwarzają: „Comme Linda, Tom et Alex mettons vite nos déchets au régime!” („Podobnie jak Linda, Tom i Alex, jak najszybciej ogranicz ilość swoich śmieci!”)

Linda, Tom i Alex są bohaterami kampanii „Nos déchets au régime” („Nasze śmieci na diecie”) luksemburskiej organizacji Sidor, zwracającej uwagę na poważny problem nadprodukcji odpadów w tym kraju. Autorzy tłumaczą, że pomimo mody na ekologiczny styl życia i świadomości płynących z niego korzyści, w Luksemburgu wciąż produkuje się za dużo odpadów. Rocznie powstaje tu 190.000 ton śmieci, co oznacza ok. 500 kg na jednego mieszkańca kraju. Twórcy kampanii podkreślają, że problem dotyczy ludzi w każdym wieku (najmłodszy bohater kreacji ma 14 lat, najstarszy – 34 lata). Jednocześnie wskazują proste rozwiązania, które można zastosować w sklepie, w domu, w pracy i tym samym ograniczyć ilość śmieci na wysypiskach.

W sklepach dobrze wybierać produkty wielokrotnego użytku i unikać towarów z ograniczoną datą ważności (oczywiście dotyczy to produktów niespożywczych, takich jak jednorazowe maszynki do golenia). Zalecane jest kupowanie akumulatorków zamiast baterii jednorazowych i jednego większego produktu, zamiast kilku małych. To skutkuje mniejszą ilością wyrzucanych opakowań, a także jest bardziej ekonomiczne. Z tego samego powodu warto stosować wkłady ekologiczne (np. płyn do mycia naczyń w torebce, zamiast w kolejnej butelce), używać koszyka lub torby zamiast jednorazowych reklamówek, wybierać produkty, które można kupić na wagę, a nie te, które już są posortowane w opakowaniach.

Podobne rozwiązania można wykorzystać w domu. Zamiast wyrzucać uszkodzone przedmioty, lepiej je naprawiać, a zużyte ubrania, zabawki itd. sprzedawać lub darować potrzebującym. Z odpadów organicznych da się zrobić doskonały kompost do ogródka, a dzięki zdatnej do picia wodzie z kranu unika się kupowania plastikowych butelek. Dobrze unikać jednorazowych zestawów obiadowych, lepiej skorzystać z normalnych naczyń. Tam gdzie przychodzi dużo ulotek reklamowych, można umieścić na skrzynce pocztowej specjalną nalepkę, z prośbą o nie wrzucanie folderów.

Także miejsca pracy są przestrzenią, która może być przyjazna środowisku. Wystarczy korzystać z naczyń wielokrotnego użytku, rozsądnie korzystać z urządzeń biurowych. Ekologiczne używanie drukarki oznacza drukowanie tylko tego, co jest absolutnie konieczne, wybieranie opcji druku dwustronnego i pisanie optymalnie małą czcionką – aby zaoszczędzić papier.

Sidor przekonuje, że dbanie o środowisko może być proste i nie musi pochłaniać dużej ilości czasu. Stać na nie nawet najbardziej zapracowanych. Zmiana stylu życia, w sprawach pozornie błahych, może przynieść bardzo wymierne rezultaty w kwestii ochrony środowiska. Z raportu organizacji wynika, że aż 1/3 odpadów w 2009 roku stanowiły w Luksemburgu produkty jednorazowego użytku, a ogromna ilość przedmiotów, które mogły być poddane utylizacji trafiła w nienaruszonym stanie na wysypiska.
A.Koim



Nazwa kampanii:
Nos déchets au régime
Czas:
2010.12.20 - 2011.1.5
Nadawca:
SIDOR (Syndicat Intercommunal pour la Destruction des Ordures)
Media:
Plakaty, internet, telewizja
Wykonawca:
Concept Factory
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Comme Linda, Tom et Alex mettons vite nos déchets au régime! (Podobnie jak Linda, Tom i Alex jak najszybciej ogranicz ilość swoich śmieci!);





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek