logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Luksemburg, Ekologia i środowisko
   ──────  26.12.2010

Odpady na diecie



Linda ma 27 lat i, choć wygląda szczupło, waży 469kg. Alex, 34 lata, też nie jest otyły, a waga wskazuje 487kg, najgorzej ma 14-letni Tom – u niego jest już 438 kg. Kilogramów dodaje im to, co sami wytwarzają: „Comme Linda, Tom et Alex mettons vite nos déchets au régime!” („Podobnie jak Linda, Tom i Alex, jak najszybciej ogranicz ilość swoich śmieci!”)

Linda, Tom i Alex są bohaterami kampanii „Nos déchets au régime” („Nasze śmieci na diecie”) luksemburskiej organizacji Sidor, zwracającej uwagę na poważny problem nadprodukcji odpadów w tym kraju. Autorzy tłumaczą, że pomimo mody na ekologiczny styl życia i świadomości płynących z niego korzyści, w Luksemburgu wciąż produkuje się za dużo odpadów. Rocznie powstaje tu 190.000 ton śmieci, co oznacza ok. 500 kg na jednego mieszkańca kraju. Twórcy kampanii podkreślają, że problem dotyczy ludzi w każdym wieku (najmłodszy bohater kreacji ma 14 lat, najstarszy – 34 lata). Jednocześnie wskazują proste rozwiązania, które można zastosować w sklepie, w domu, w pracy i tym samym ograniczyć ilość śmieci na wysypiskach.

W sklepach dobrze wybierać produkty wielokrotnego użytku i unikać towarów z ograniczoną datą ważności (oczywiście dotyczy to produktów niespożywczych, takich jak jednorazowe maszynki do golenia). Zalecane jest kupowanie akumulatorków zamiast baterii jednorazowych i jednego większego produktu, zamiast kilku małych. To skutkuje mniejszą ilością wyrzucanych opakowań, a także jest bardziej ekonomiczne. Z tego samego powodu warto stosować wkłady ekologiczne (np. płyn do mycia naczyń w torebce, zamiast w kolejnej butelce), używać koszyka lub torby zamiast jednorazowych reklamówek, wybierać produkty, które można kupić na wagę, a nie te, które już są posortowane w opakowaniach.

Podobne rozwiązania można wykorzystać w domu. Zamiast wyrzucać uszkodzone przedmioty, lepiej je naprawiać, a zużyte ubrania, zabawki itd. sprzedawać lub darować potrzebującym. Z odpadów organicznych da się zrobić doskonały kompost do ogródka, a dzięki zdatnej do picia wodzie z kranu unika się kupowania plastikowych butelek. Dobrze unikać jednorazowych zestawów obiadowych, lepiej skorzystać z normalnych naczyń. Tam gdzie przychodzi dużo ulotek reklamowych, można umieścić na skrzynce pocztowej specjalną nalepkę, z prośbą o nie wrzucanie folderów.

Także miejsca pracy są przestrzenią, która może być przyjazna środowisku. Wystarczy korzystać z naczyń wielokrotnego użytku, rozsądnie korzystać z urządzeń biurowych. Ekologiczne używanie drukarki oznacza drukowanie tylko tego, co jest absolutnie konieczne, wybieranie opcji druku dwustronnego i pisanie optymalnie małą czcionką – aby zaoszczędzić papier.

Sidor przekonuje, że dbanie o środowisko może być proste i nie musi pochłaniać dużej ilości czasu. Stać na nie nawet najbardziej zapracowanych. Zmiana stylu życia, w sprawach pozornie błahych, może przynieść bardzo wymierne rezultaty w kwestii ochrony środowiska. Z raportu organizacji wynika, że aż 1/3 odpadów w 2009 roku stanowiły w Luksemburgu produkty jednorazowego użytku, a ogromna ilość przedmiotów, które mogły być poddane utylizacji trafiła w nienaruszonym stanie na wysypiska.
A.Koim


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nos déchets au régime
Czas:
2010.12.20 - 2011.1.5
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Luksemburg
Nadawca:
SIDOR (Syndicat Intercommunal pour la Destruction des Ordures)
Media:
Plakaty, internet, telewizja
Wykonawca:
Concept Factory
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Comme Linda, Tom et Alex mettons vite nos déchets au régime! (Podobnie jak Linda, Tom i Alex jak najszybciej ogranicz ilość swoich śmieci!);





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.12.2023

    Kształt bezpieczeństwa


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 22.11.2023

    Prawda jest taka


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek