logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Prawa człowieka, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
   ──────  05.06.2008

Odmowa przyjęć



"Nie zgadzamy się z etykietami jakie przylepia się wszystkim lekarzom. Jesteśmy uczciwi, i jesteśmy z tego dumni. Stworzyliśmy ruch „Nie biorę, chcę normalnie zarabiać". To głos uczciwej, ciężko pracującej i niestety często biednej większości lekarzy."

Ruszyła akcja „Nie biorę, chcę normalnie zarabiać", której celem jest promowanie właściwych zachowań wśród lekarzy i przywrócenie pacjentom zaufanie do nich.

Kampania medialna będzie widoczna w telewizji, prasie oraz internecie.

Hasło akcji jest głosem lekarzy, którzy chcą dać jasny przekaz: nie bierzemy łapówek, jesteśmy uczciwi, profesjonalnie wykonujemy swoją pracę i chcemy otrzymywać za nią normalne wynagrodzenie. Pensje lekarzy są bardzo niskie, a warunki w jakich pracują często dalekie od standardów. Społeczeństwo uważa ich za najbardziej skorumpowaną grupę zawodową – w 2006 roku służba zdrowia została wskazana przez ponad połowę badanych (53%) jako najbardziej skorumpowana dziedzina życia społecznego, a 67% społeczeństwa uważało, że zjawisko korupcji dotyczy lekarzy często lub bardzo często. Jednocześnie te same badania pokazują, że blisko 80% obywateli nigdy nie spotkało się z sugestią lub nakłanianiem do wręczenia łapówki ze strony lekarza.

To wszystko powoduje, że istotny odsetek medyków wyjeżdża z Polski, a ci, którzy zostają, są coraz częściej zniechęceni i sfrustrowani.

Działalność akcji jest długofalowa. Ma na celu odbudowę zaufania pacjentów niezbędnego w procesie leczenia, jak również dyskusję w samym środowisku lekarskim na temat otwartej walki z korupcją. Głównym elementem kampanii jest plakietka z hasłem i logo. Nosząc plakietkę, lekarze mają możliwość
zamanifestowania swojej postawy. Pacjenci z kolei, widząc ją w fartuchu lekarza, wiedzą, że ten nie oczekuje od nich łapówki w zamian za leczenie.

Młodzi lekarze w Polsce znajdują się w trudnej sytuacji materialnej. Za swoją pracę otrzymują około 1200 zł netto za etat. By utrzymać siebie i rodzinę pracują ponad siły, często po 300 godzin miesięcznie, bądź emigrują licząc na wyższe zarobki za granicą. Tę drogę wybrało już wielu bardzo dobrych lekarzy. Fundacja uruchomiła akcję stypendialną, która ma się stać wieloletnim programem wspierania najlepszych, rozpoczynających karierę zawodową, polskich lekarzy. Stypendia, przyznawane pod hasłem „Potrzebujemy Was, zostańcie!” mają ich zatrzymać w Polsce.

Fundacja "Nie biorę! Chcę normalnie zarabiać" działa od marca 2007 roku. Jego członkowie objeżdżają uczelnie medyczne i organizują pikiety antykorupcyjne. Z okazji Dnia bez Łapówki 29 lutego w happeningu pod hasłem "Idź do lekarza, który nie przyjmuje", na dziedzińcu Szpitala Dzieciątka Jezus w Warszawie zebrali lekarzy i studentów medycyny. Palili koperty w koksowniku oraz zbierali podpisy na ogromnym plakacie z logo stowarzyszenia.
Strona kampanii: www.niebiore.org


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nie biorę, chcę normalnie zarabiać
Czas:
2008.6.5
Tematy:
Prawa człowieka, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja "Nie biorę, chcę normalnie zarabiać"
Media:
Prasa, internet, telewizja
Wykonawca:
PZL
Adresaci:
Pacjenci, lekarze, politycy
Hasło kampani:
Idź do lekarza, który nie przyjmuje





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek