Kampania „Think before you post” (Pomyśl, zanim zamieścisz) ma na celu uświadomienie nastolatkom, że zamieszczanie szczegółowych informacji o sobie w internecie nie jest bezpieczne, że każdy na świecie może mieć do tego dostęp i że nie każdy jest życzliwy. Zadaniem spotów reklamowych i reklam prasowych było nakłonienie nastolatków do niezamieszczania informacji, które mogłyby je zidentyfikować i narazić na wykorzystanie i napastowanie.
Popularne serwisy społecznościowe, takie jak MySpace, Facebook czy Sconex, ułatwiają młodym internautom zamieszczanie prywatnych informacji, zdjęć i filmów video w sieci. Dzieci stają się w ten sposób bardziej widoczne i dostępne, przez co stają się łatwymi ofiarami molestowania seksualnego.
Badanie Uniwersytetu New Hampshire prowadzone dla NCMEC (National Center for Missing & Exploited Children to prevent Online Sexual Exploitation) wykazało, że około 70% osób nagabywanych seksualnie w internecie stanowią młode dziewczyny. Inne badanie, przeprowadzone przez Cox Communications pokazało, że 61% osób w wieku od 13 do 17 lat ma swoje konto na takich serwisach jak MySpace, Friendster czy Xanga. Ponad połowa zarejestrowanych zamieściła tam swoje zdjęcia, a co piąty pytany nastolatek uważa, że jest to bezpieczne.
Autorzy kampanii uważają, że internet jest jednym z największych technologicznych osiągnięć naszych czasów. Jednocześnie stanowi źródło potencjalnych niebezpieczeństw, szczególnie wobec dzieci. Kampania przypomina, że wszystko, co zostanie zamieszczone w sieci, może dotrzeć do każdego: rodziny, przyjaciół oraz osób, które wcale nie są nam bliskie lub przyjaźnie nastawione.
W ramach kampanii powstały dwa spoty reklamowe z młodymi dziewczynami – imię jednej z nich znane jest wszystkim przechodniom, a zdjęcie drugiej, które umieściła na tablicy szkolnej, krąży po całej szkole i staje się już niemożliwe do usunięcia.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór