logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  10.03.2007

Odkrycie przed światem

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Kampania „Think before you post” (Pomyśl, zanim zamieścisz) ma na celu uświadomienie nastolatkom, że zamieszczanie szczegółowych informacji o sobie w internecie nie jest bezpieczne, że każdy na świecie może mieć do tego dostęp i że nie każdy jest życzliwy. Zadaniem spotów reklamowych i reklam prasowych było nakłonienie nastolatków do niezamieszczania informacji, które mogłyby je zidentyfikować i narazić na wykorzystanie i napastowanie.

Popularne serwisy społecznościowe, takie jak MySpace, Facebook czy Sconex, ułatwiają młodym internautom zamieszczanie prywatnych informacji, zdjęć i filmów video w sieci. Dzieci stają się w ten sposób bardziej widoczne i dostępne, przez co stają się łatwymi ofiarami molestowania seksualnego.

Badanie Uniwersytetu New Hampshire prowadzone dla NCMEC (National Center for Missing & Exploited Children to prevent Online Sexual Exploitation) wykazało, że około 70% osób nagabywanych seksualnie w internecie stanowią młode dziewczyny. Inne badanie, przeprowadzone przez Cox Communications pokazało, że 61% osób w wieku od 13 do 17 lat ma swoje konto na takich serwisach jak MySpace, Friendster czy Xanga. Ponad połowa zarejestrowanych zamieściła tam swoje zdjęcia, a co piąty pytany nastolatek uważa, że jest to bezpieczne.

Autorzy kampanii uważają, że internet jest jednym z największych technologicznych osiągnięć naszych czasów. Jednocześnie stanowi źródło potencjalnych niebezpieczeństw, szczególnie wobec dzieci. Kampania przypomina, że wszystko, co zostanie zamieszczone w sieci, może dotrzeć do każdego: rodziny, przyjaciół oraz osób, które wcale nie są nam bliskie lub przyjaźnie nastawione.

W ramach kampanii powstały dwa spoty reklamowe z młodymi dziewczynami – imię jednej z nich znane jest wszystkim przechodniom, a zdjęcie drugiej, które umieściła na tablicy szkolnej, krąży po całej szkole i staje się już niemożliwe do usunięcia.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Think before you post
Czas:
2007.3.1 - 2007.4.15
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
U.S. Department of Justice, National Center for Missing & Exploited Children to Prevent Online Sexual Exploitation
Media:
Telewizja, radio, prasa, internet
Wykonawca:
Merkley + Partners
Adresaci:
Młodzież, rodzice nastolatków
Hasło kampani:
Think before you post





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek