Ze zdjęcia w gazecie słodko uśmiechają się oczy dziewczynki z Indii. Widziały dużo więcej, niż może się wydawać, bo dawniej należały do pewnej starszej pani. Dzisiaj dostały drugie życie i dzięki przeszczepowi rogówki będą teraz służyć dziewczynce.
Dwa zdjęcia, dwie osoby, dwie twarze i jedna para przeszczepionych oczu. Brak nawet hasła kampanii. Na jednym ze zdjęć umieszczono tylko logo NAB – National Association for the Blind – stowarzyszenia działającego na rzecz osób niewidomych.
Kampania promująca wyrażanie zgody na przeszczepy rogówki oka (po śmierci jego właściciela) miała długofalowo na celu walkę z istotnym problemem społecznym i ekonomicznym w Indiach, gdzie około 15 milionów ludzi jest niewidomych. Jest to znacząca część populacji Indii i blisko ¼ wszystkich niewidomych na świecie. Ponad 3 mln z 4,6 mln Hindusów z uszkodzoną rogówką ma szansę na skuteczną operację przeszczepu. Banki Oczu magazynujące organy wzroku do przeszczepu sprawdzają się na świecie istotnie redukując problemy utraty wzroku. Ich działalność w krajach rozwijających się wymaga pokonania barier kulturowych dotyczących obszaru transplantologii.
A.Włodarczyk
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat