Powiedzenie o "oczach na zapałki" zostało bardzo dosłownie potraktowane w australijskiej kampanii drogowej. Dwie godziny za kierownicą i 15 minut przerwy – tak powinien wyglądać rozkład jazdy każdego kierowcy, by uniknąć fatalnych skutków zmęczenia. Jak przekonuje australijska kampania "Fatigue" właśnie zmęczenie kierowcy, tak jak jazda po pijanemu i nadmierna prędkość, jest przyczyną wielu śmiertelnych wypadków. Potwierdzają to dane przytoczone na stronie kampanii. Wspomniany czynnik jest przyczyną ok. 30% śmiertelnych wypadków na drogach Południowej Australii i 15% wypadków, w których poszkodowani odnieśli poważne obrażenia. Dlatego też inicjatorzy kampanii, czyli Rada ds. Wypadków Motoryzacyjnych i Rząd Południowej Australii skierowali do mieszkańców regionu przekaz "Rest every 2 hours when driving" ("Rób przerwę co dwie godziny, kiedy prowadzisz").
Akcja wydaje się tym bardziej uzasadniona, że zgodnie z wynikami sondy dostępnej na stronie kampanii, tej zasady nie przestrzega ponad 70% internautów.
Kampania z marca 2009 r. przebiegała wielotorowo. Przygotowano trzy wersje reklamy radiowej, plakaty i stronę internetową. Serwis kampanii zawiera wiele cennych i praktycznych informacji, m.in. jak rozpoznać objawy zmęczenia i jak go uniknąć.
Kampania jest elementem szerszych działań prowadzonych wspólnie przez MAC i Rząd Południowej Australii pod hasłem "Road safety". Poruszane są w nich takie problemy jak zażywanie narkotyków przez kierowców, jazda pod wpływem alkoholu, niezapinanie pasów czy nadmierna prędkość jazdy na motocyklach.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym