logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Pakistan, Pomoc rozwojowa
   ──────  07.11.2010

Oczy na Pakistan w rytmie sufi-rock

Your browser does not support the video tag.


Angielska ikona progresywnego rocka, Peter Gabriel oraz pakistański muzyk, Ambasador Dobrej Woli ONZ, Salman Ahmad, wspierani przez nominowaną do tegorocznej nagrody Grammy Alison Sudol z Fine Frenzy stworzyli wspólnie utwór „Open your eyes” („Otwórz oczy”) przypominający światu o wielkiej powodzi, która miała miejsce w Pakistanie.

Woda może być źródłem życia, może także przynosić śmierć. Dobrym przykładem na to jest rzeka Indus – niegdyś kolebka jednej z najstarszych cywilizacji starożytności, obecnie płynąca przez terytorium Pakistanu. Obfite deszcze monsunowe na przełomie lipca i sierpnia br. sprawiły, że Indus wystąpił z brzegów, co spowodowało jedną z największych katastrof w tym rejonie, ale i na świecie, ostatnich lat. W wyniku powodzi ucierpiało ok. 15 milionów Pakistańczyków, czyli aż 8% ludności tego kraju. Śmierć poniosło 2000 osób, a 4 miliony kolejnych straciło dach nad głową. Woda zniszczyła ponad milion domów i 3,2 miliona hektarów zbóż, co spowodowało olbrzymią klęskę ekonomiczną, gdyż gospodarka Pakistanu opiera się głównie na rolnictwie.

Od tragedii minęły 4 miesiące i wydaje się, że temat powodzi zniknął zupełnie z ogólnoświatowych mediów i nie przyciąga już uwagi opinii publicznej. Sytuacja Pakistańczyków jest jednak w dalszym ciągu dramatyczna, a brak środków na dalsze usuwanie skutków powodzi powoduje rosnące straty oraz pogłębiający się kryzys gospodarczy.

Pod koniec października na serwisie youtube.com pojawił się fragment utworu „Open your eyes” uzupełniony o sugestywne zdjęcia pokazujące ogrom poniesionych strat i cierpienie ludności. Sama piosenka utrzymana jest w stylistyce sufi-rock. Jest to połączenie tradycyjnej w Pakistanie muzyki sufi oraz współczesnego brzmienia rocka. Śpiewana w języku angielskim i urdu (używanym przez Pakistańczyków), ma otworzyć ludziom na całym świecie oczy na nieszczęście powodzian i umożliwić każdemu chętnemu, bez względu na szerokość geograficzną, na której się znajduje, przekazanie im pomocy.

Aby pomóc wystarczy ściągnąć utwór ze strony internetowego sklepu itunes.com – 1 dolar zostanie przekazany wtedy na konto organizacji charytatywnej Salmana Ahmanda – Salman and Samina Global Wellness, która zajmuje się usuwaniem skutków powodzi.

Akcja przypomina pamiętną współpracę polskich artystów w piosence „Moja i Twoja nadzieja”. Utwór zadedykowany był ofiarom powodzi w Polsce w 1997 roku, a darczyńcy mogli kupić płytę – cegiełkę. Dochód ze sprzedaży wspierał fundusz „Telewidzowie powodzianom”. Nie można porównywać skali obu kataklizmów, jednak akcja zakończyła się dużym, jak na polskie realia, sukcesem co czyni z niej przykład dobrej praktyki.

Kampania „Open your eyes” ma ogólnoświatowy zasięg dzięki współpracy z itunes oraz udziałowi międzynarodowych gwiazd muzyki.
P. Lenarczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Open your eyes
Czas:
2010.10.30 - 2010.12.31
Tematy:
Pomoc rozwojowa
Kraje:
Pakistan
Nadawca:
Salman and Samina Global Wellness Initiative
Media:
Internet
Wykonawca:
Salman Ahmad, Peter Gabriel
Adresaci:
Społeczność międzynarodowa
Hasło kampani:
Open your eyes (Otwórz oczy)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek