logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Pakistan, Pomoc rozwojowa
   ──────  07.11.2010

Oczy na Pakistan w rytmie sufi-rock

Your browser does not support the video tag.


Angielska ikona progresywnego rocka, Peter Gabriel oraz pakistański muzyk, Ambasador Dobrej Woli ONZ, Salman Ahmad, wspierani przez nominowaną do tegorocznej nagrody Grammy Alison Sudol z Fine Frenzy stworzyli wspólnie utwór „Open your eyes” („Otwórz oczy”) przypominający światu o wielkiej powodzi, która miała miejsce w Pakistanie.

Woda może być źródłem życia, może także przynosić śmierć. Dobrym przykładem na to jest rzeka Indus – niegdyś kolebka jednej z najstarszych cywilizacji starożytności, obecnie płynąca przez terytorium Pakistanu. Obfite deszcze monsunowe na przełomie lipca i sierpnia br. sprawiły, że Indus wystąpił z brzegów, co spowodowało jedną z największych katastrof w tym rejonie, ale i na świecie, ostatnich lat. W wyniku powodzi ucierpiało ok. 15 milionów Pakistańczyków, czyli aż 8% ludności tego kraju. Śmierć poniosło 2000 osób, a 4 miliony kolejnych straciło dach nad głową. Woda zniszczyła ponad milion domów i 3,2 miliona hektarów zbóż, co spowodowało olbrzymią klęskę ekonomiczną, gdyż gospodarka Pakistanu opiera się głównie na rolnictwie.

Od tragedii minęły 4 miesiące i wydaje się, że temat powodzi zniknął zupełnie z ogólnoświatowych mediów i nie przyciąga już uwagi opinii publicznej. Sytuacja Pakistańczyków jest jednak w dalszym ciągu dramatyczna, a brak środków na dalsze usuwanie skutków powodzi powoduje rosnące straty oraz pogłębiający się kryzys gospodarczy.

Pod koniec października na serwisie youtube.com pojawił się fragment utworu „Open your eyes” uzupełniony o sugestywne zdjęcia pokazujące ogrom poniesionych strat i cierpienie ludności. Sama piosenka utrzymana jest w stylistyce sufi-rock. Jest to połączenie tradycyjnej w Pakistanie muzyki sufi oraz współczesnego brzmienia rocka. Śpiewana w języku angielskim i urdu (używanym przez Pakistańczyków), ma otworzyć ludziom na całym świecie oczy na nieszczęście powodzian i umożliwić każdemu chętnemu, bez względu na szerokość geograficzną, na której się znajduje, przekazanie im pomocy.

Aby pomóc wystarczy ściągnąć utwór ze strony internetowego sklepu itunes.com – 1 dolar zostanie przekazany wtedy na konto organizacji charytatywnej Salmana Ahmanda – Salman and Samina Global Wellness, która zajmuje się usuwaniem skutków powodzi.

Akcja przypomina pamiętną współpracę polskich artystów w piosence „Moja i Twoja nadzieja”. Utwór zadedykowany był ofiarom powodzi w Polsce w 1997 roku, a darczyńcy mogli kupić płytę – cegiełkę. Dochód ze sprzedaży wspierał fundusz „Telewidzowie powodzianom”. Nie można porównywać skali obu kataklizmów, jednak akcja zakończyła się dużym, jak na polskie realia, sukcesem co czyni z niej przykład dobrej praktyki.

Kampania „Open your eyes” ma ogólnoświatowy zasięg dzięki współpracy z itunes oraz udziałowi międzynarodowych gwiazd muzyki.
P. Lenarczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Open your eyes
Czas:
2010.10.30 - 2010.12.31
Tematy:
Pomoc rozwojowa
Kraje:
Pakistan
Nadawca:
Salman and Samina Global Wellness Initiative
Media:
Internet
Wykonawca:
Salman Ahmad, Peter Gabriel
Adresaci:
Społeczność międzynarodowa
Hasło kampani:
Open your eyes (Otwórz oczy)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek