Lubińscy policjanci zorganizowali kampanię społeczną, pod nazwą „Oczy”, której celem jest nakłonienie obywateli do aktywnej współpracy z instytucjami zapewniającymi bezpieczeństwo.
Świadkowie przestępstw niejednokrotnie nie reagują licząc, że zrobi to ktoś inny, że uda się uniknąć kwestii proceduralnych, związanych ze zgłoszeniem czynu karalnego. Jednocześnie ogólny poziom poczucia bezpieczeństwa na ulicach jest niski.
Policjanci oraz Straż Miejska w Lubinie dysponują ograniczonymi możliwościami patrolowania oraz monitorowania wszystkich miejsc w mieście jednocześnie. Dlatego w ramach zainaugurowanej na początku grudnia kampanii „Oczy” zachęcają do aktywnej współpracy obywateli miasta.
W Lubinie mieszka blisko 77.000 ludzi. Każdy z nich może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa w mieście, poprzez szybkie informowanie stosownych służb o podejrzanych oraz niebezpiecznych wydarzeniach. Podejmowanie działań przez policjantów oraz strażników zapewni nie tylko doraźną poprawę poziomu bezpieczeństwa. Długofalowo pozwoli również na zmniejszenie liczby przestępstw. Osoby łamiące prawo będą miały coraz gorsze „warunki” do uprawiania swojego procederu.
W wielu krajach europejskich obywatelska współpraca z instytucjami zapewniającymi bezpieczeństwo jest czymś oczywistym. W Polce, ludzie mylą ją błędnie z donosicielstwem. Tymczasem sami obywatele, we współpracy z odpowiednimi instytucjami, mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa w swoim środowisku lokalnym.
Akcja realizowana jest wspólnie przez lubińską policję i straż miejską oraz stowarzyszenie młodych ludzi pod nazwą „Viribus Unitis” (Wspólnymi Siłami).
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce