logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Oczy do współpracy
15.12.2009
Tematy: Wydarzenia

Oczy do współpracy



Lubińscy policjanci zorganizowali kampanię społeczną, pod nazwą „Oczy”, której celem jest nakłonienie obywateli do aktywnej współpracy z instytucjami zapewniającymi bezpieczeństwo.

Świadkowie przestępstw niejednokrotnie nie reagują licząc, że zrobi to ktoś inny, że uda się uniknąć kwestii proceduralnych, związanych ze zgłoszeniem czynu karalnego. Jednocześnie ogólny poziom poczucia bezpieczeństwa na ulicach jest niski.

Policjanci oraz Straż Miejska w Lubinie dysponują ograniczonymi możliwościami patrolowania oraz monitorowania wszystkich miejsc w mieście jednocześnie. Dlatego w ramach zainaugurowanej na początku grudnia kampanii „Oczy” zachęcają do aktywnej współpracy obywateli miasta.

W Lubinie mieszka blisko 77.000 ludzi. Każdy z nich może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa w mieście, poprzez szybkie informowanie stosownych służb o podejrzanych oraz niebezpiecznych wydarzeniach. Podejmowanie działań przez policjantów oraz strażników zapewni nie tylko doraźną poprawę poziomu bezpieczeństwa. Długofalowo pozwoli również na zmniejszenie liczby przestępstw. Osoby łamiące prawo będą miały coraz gorsze „warunki” do uprawiania swojego procederu.

W wielu krajach europejskich obywatelska współpraca z instytucjami zapewniającymi bezpieczeństwo jest czymś oczywistym. W Polce, ludzie mylą ją błędnie z donosicielstwem. Tymczasem sami obywatele, we współpracy z odpowiednimi instytucjami, mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa w swoim środowisku lokalnym.

Akcja realizowana jest wspólnie przez lubińską policję i straż miejską oraz stowarzyszenie młodych ludzi pod nazwą „Viribus Unitis” (Wspólnymi Siłami).
M. Czerepak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek