logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Obywatelska sztuka ruszyła w miasto
01.07.2013
Tematy: Wydarzenia

Obywatelska sztuka ruszyła w miasto



Uczestnicy projektu ONN – Obywatel Nikomu Nieznany, zainicjowanego przez legnicką Fundację Sztuka dla Ludzi, wyszli w miasto. Wspierani przez wolontariuszy związanych z Otwartą Pracownią Sztuki (działającą przy Galerii Sztuki) pojawili się na legnickim rynku w zaprojektowanych na tę okazję koszulkach i zachęcali napotkanych rówieśników (i nie tylko) do obywatelskiej aktywności. Młodzi rozdawali przypinki i wlepki, które przez kilka miesięcy tworzyli na zajęciach prowadzonych przez artystów z Fundacji – Bartłomieja Srokę i Dagmarę Angier-Srokę. Młodzież swoimi wypowiedziami przez sztukę zachęcała do otwarcia oczu na sprawy dotyczące wszystkich, do nonkonformistycznego podejścia do świata, do zabrania głosu i dowartościowania bezpośrednich relacji międzyludzkich. „Paint your life” (Ubarw swój świat), „zostaw po sobie ślad”, „popatrz na świat z innej perspektywy” – namawiały hasła na rozdawanych materiałach. W ręce młodych legniczan trafiło 2400 takich przypinek i 5600 naklejek. Pośród „oznakowanych” przez młodych działaczy w koszulkach z barwnym logiem akcji znaleźli się także prezydent miasta i jego zastępczyni, jak również legniccy dziennikarze.

„Wyjdź poza schemat”, „przebij wzrokiem zmowę milczenia” – głosiły z kolei hasła na bilboardach. Na terenie Legnicy w dzień akcji pojawiło się pięć bilboardów autorstwa sześciu młodych legniczan. Zaprojektowali je z myślą o swych rówieśnikach, mówiąc do nich i o nich. Przez miesiąc będą wisiały przy ul. Jaworzyńskiej 8, Złotoryjskiej 88, Gwarnej (obok Baszty), Nowej przy targu miejskim i na skrzyżowaniu Wrocławskiej i Gwiezdnej.

W swych projektach młodzi odnieśli się też do ekologii i praw zwierząt, władzy, a nawet pomnika wdzięczności armii radzieckiej. Wskazali na najbardziej palące problemy własnego pokolenia i otoczenia. To wszystko ma otworzyć oczy młodym mieszkańcom miasta na ważne kwestie małej ojczyzny i przekonać ich, że ich głos się liczy. Częścią akcji jest również blog (www.obywatelnn.pl), tworzony z myślą o sztukach wizualnych jako narzędziach komunikacji społecznej. Zwraca on uwagę na podobne problemy i akcje prowadzone na świecie, wskazuje jak  działać, by wspierać i budować kampanie społeczne.

Projekt ONN – Obywatel Nikomu Nieznany ruszył w lutym br. W jego trakcie grupa młodzieży gimnazjalnej i licealnej tworzyła w technikach plastycznych i graficznych komunikaty, które funkcjonują w lokalnej przestrzeni miejskiej oraz w sieci. Druga tura projektu dla kolejnych uczestników ruszy od września. Szczegóły znajdują się na stronie Fundacji i jej profilu na Facebooku.  

Pomysłodawcą projektu jest Fundacja Sztuka dla Ludzi, a partnerem Galeria Sztuki. Patronat medialny nad projektem objął portal www.kampaniespoleczne.pl. Projekt jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach Szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej (Swiss Contribution) i potrwa do końca roku 2013.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek