logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  10.01.2008

Obudzić uczucia



Celem kampanii „Budzimy do życia” jest wzbudzenie dyskusji na temat wartości życia w kontekście śpiączki i pozyskanie środków na cel budowy pierwszej w Polsce kliniki-wzorca przy Rehabilitacji Pediatrycznej w Centrum Zdrowia Dziecka, w Warszawie. Klinika „Budzik” to przedsięwzięcie wymagające stworzenia od podstaw procedur prawno-organizacyjnych i wzorca medyczno-rehabilitacyjnego. 26 listopada 2007 r. miała miejsce uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod Klinikę.

W Polsce dzieci po ciężkich urazach mózgu, które trafiają do szpitali są poddane opiece rehabilitacyjno-medycznej przez okres około 3 miesięcy. Według światowych danych szansa na największy postęp w leczeniu, w tych przypadkach, wymaga półtorarocznej rehabilitacji. W Polsce brak jest miejsca dla tych dzieci oraz ich zagubionych i zrozpaczonych rodziców. Osoby w śpiączce wymagają stałego kontaktu i bliskości. Klinika „Budzik” ma być miejscem, w którym będą leczone i rehabilitowane dzieci po najcięższych urazach mózgu według indywidualnego programu, który zostanie ustalony wspólnie przez lekarzy, rehabilitantów i rodziców. Kliniki takie należałoby potem budować w centralnych miastach Polski – przy dużych placówkach medycznych posiadających odpowiednią infrastrukturę, aby w ten sposób pokryć zapotrzebowanie społeczne na terenie całego kraju.

Fundacja "A kogo?" chce uświadomić społeczeństwu, że osoby w śpiączce potrzebują bliskich – ich ciągłej bliskości, bycia obok. Bez troski najbliższych osób ich szanse na powrót do zdrowia są znikome.

We wrześniu 2005 roku powstały 2 spoty reklamowe z udziałem Franciszka Pieczki („Św. Piotr”) oraz Jerzego Treli i Borysa Szyca („Dysputa”) wyreżyserowane przez Jana Jakuba Kolskiego. Ten etap kampanii zrealizowała agencja TBWA. W lutym i marcu 2006 nastąpiła intensyfikacja kampanii z nieodpłatnym udziałem mediów (Polsat, TVN, TVN).

Kwota uzyskana z akcji głównie za pomocą charytatywnie działającego numeru SMS ("Budzimy" pod nr 71030) to około 2 mln złotych.

Fundacja została założona w 2002 r. przez Ewę Błaszczyk i księdza Wojciecha Drozdowicza, twórcę programu telewizyjnego „Ziarno”. Podstawowym celem fundacji jest wybudowanie pierwszej w Polsce opisanej wyżej kliniki.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek