Holenderska Partia Socjalistyczna, przy pomocy stale współpracującej z nią agencji Thonik z Amsterdamu, rozpoczęła 14 lutego kampanię "Voor een menselijke thuiszorg", czyli "W imię ludzkiej opieki domowej".
Spot reklamowy już zdołał wywołać kontrowersje, ale w Holandii przyjmowany jest pozytywnie. Występująca w nim 86-letnia emerytowana aktorka rozbiera się przed kamerą do naga. Mówi: "Przez wielu lat Connie pomagała mi się myć. Ale podobno Connie stała się za droga… Teraz w myciu się pomaga mi obca osoba, a następnym razem przyjdzie jeszcze ktoś inny… Co za różnica – rozbierać się na oczach całego kraju?"
Wersja oryginalna: "Al jaren word ik bij het wassen geholpen door Connie. Connie is te duur, zeggen ze. Dus nu komt er een vreemde. En daarna weer een andere vreemde. Ik kan me net zo goed voor heel Nederland uitkleden."
Nadawcy poprzez reklamę pokazują swój sprzeciw wobec planom rządowym zmiany ustawy o opiece domowej osób starszych. Nowa ustawa zakłada stałą wymianę opiekunów, co według wyliczeń jest dużo tańsze, niż stały opiekun przypisany starszej osobie. Pominięto w planach bezcenny czynnik zaufania tych osób wobec stałych opiekunów.
Nagość osoby starszej, wystawiona na widok publiczny, nie ma nic wspólnego z powszechną już w reklamach erotyką – pokazuje głębokie naruszenie intymności starego człowieka i jego przejmującą bezsilność.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór