Obce głosy w telefonie
Zamiast głosu znajomego, proszącego o pozostawienie wiadomości, dzwoniący usłyszeli obce głosy – proszące o pomoc, choć nie nachalne, wzywające do proobywatelskiej aktywności, ale nie nakazowe.
Belgijski oddział międzynarodowej agencji reklamowej McCann Worldgroup we współpracy z czteroma największymi lokalnymi operatorami telefonii komórkowej przygotował interaktywną akcję sms-owo-fundraisingową na rzecz osób dotkniętych problemem bezdomności. Akcję zainicjowało Samusocial (międzynarodowe stowarzyszenie pomocy humanitarnej).
Dwóch mężczyzn i kobieta, znajdujący się właśnie w tak trudnej sytuacji życiowej, przeczytali prosty apel o pomoc finansową dla całej społeczności osób bezdomnych w Belgii (w samej Brukseli jest ich obecnie ok. 3000). Apel każdego z nich został nagrany w studio, by następnie znaleźć się w puli dostępnych głosów w ustawieniach automatycznej sekretarki telefonu obsługiwanego przez jednego ze wspomnianych, zaangażowanych w projekt, operatorów sieci. Decyzja o wykorzystaniu nagrania i uczestnictwie w akcji należy do właściciela telefonu – może to uczynić za pośrednictwem strony internetowej. Każdy wysłany sms pod numer podany przez głos z telefonu na końcu apelu to 1 euro na rzecz osób bezdomnych.
W następnej kolejności powstał, utrzymany w czarno-białej tonacji, klip zrealizowany z myślą o rozpropagowaniu akcji i przygotowaniu merytorycznym jej odbiorców. Krótki film, którego ścieżką dźwiękową jest znana melodia "I need a dollar", pokazuje etapy realizacji przedsięwzięcia oraz jego cel. Dodatkowym elementem zachęcającym użytkowników telefonów komórkowych do pomocy innym jest nagranie nowej odsłony popularnej świątecznej piosenki "Let it snow" z 1945 roku. Tekst na potrzeby kampanii został zmieniony, tak aby zobrazować ambiwalentność świątecznej, bożonarodzeniowej radości, która ma swoje drugie oblicze, jeśli przyjąć perspektywę osoby pozbawionej domu, rodziny, ciepłego kąta. W rezultacie zamiast „let it snow”, można usłyszeć „let it ring” – bezpośrednie nawiązanie do akcji sms-owej. Zakończeniem jest szybka seria zdjęć z brukselskich przytułków ukazujących namacalne efekty kampanii fundraisingowej takich jak schronienie dla bezdomnego, opieka medyczna, ciepły posiłek, ciepły koc i wreszcie – być może najważniejsze – ciepła rozmowa.
Sylwia Zajdel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem