logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Walka z przemocą
   ──────  01.05.2014

Obama, Biden i del Toro wzywają do działania

Your browser does not support the video tag.


Prezydent USA Barack Obama, wiceprezydent Joe Biden, aktor Daniel Craig, aktor i producent Benicio del Toro, aktor i tancerz Dule Hill oraz aktorzy Seth Meyers i Steve Carell wystąpili wspólnie w spocie przygotowanym na zlecenie Białego Domu.

Znane twarze apelują do świadków przemocy seksualnej wobec kobiet, by przeciwstawiali się takim zachowaniom. Przesłanie jest wyrażone wprost – jeśli kobieta nie wyraża zgody bądź nie jest w stanie jej wyrazić, zachowania seksualne wobec niej są gwałtem i przestępstwem. Ten zaś, kto widzi taką sytuację, nie powinien kobiety za nią obwiniać, ale jej pomóc.

Na zlecenie Białego Domu opracowano raport poświęcony zapobieganiu przemocy seksualnej wśród studentów szkół wyższych. Jak podaje portal policymic.com, część raportu, tak jak spot, poświęcona jest zaangażowaniu większej liczby mężczyzn w walkę z przemocą seksualną oraz zmiana postaw społecznych wobec tego problemu. Inicjatorzy podkreślają, że większość mężczyzn to nie sprawcy przemocy, a osoby, które można włączyć w akcje przeciwko niej. Strona www kampanii informuje, że mężczyźni – ofiary przemocy seksualnej są mniej liczni, ale nie mniej istotni, spot natomiast nie porusza tej problematyki. Biały Dom przywołuje statystyki, według których jedna na pięć studentek była ofiarą napaści na tle seksualnym, jedna na dziewięć była zmuszana do seksu, a jeden na dziesięć nastolatków był celowo fizycznie zraniony przez swojego partnera – stąd nazwa kampanii "1 is 2 many" ("Jeden to za dużo"). Nadawcy kampanii zachęcają do wspierania ofiar przemocy seksualnej bez ich osądzania czy obwiniania, reagowania na akty przemocy czy wypowiedzi dające przyzwolenie na zachowania przemocowe oraz dawania dobrego przykładu przez traktowanie innych z szacunkiem. Apelują, by nie być częścią problemu, a jego rozwiązania.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
1 is 2 many
Czas:
2014.4.29
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
The White House
Media:
Telewizja, internet
Adresaci:
Świadkowie przemocy seksualnej; mężczyźni





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 14.07.2022

    Blisko 100 tys. widzów na bezpłatnych seansach dla dzieci w języku ukraińskim


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek