logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > O prawach zwierząt na UŚ
08.12.2014
Tematy: Wydarzenia

O prawach zwierząt na UŚ



12 grudnia 2014 r. Naukowe Koło Praw Zwierząt Uniwersytetu Śląskiego organizuje czwartą edycję „Dnia Edukacji na Rzecz Zwierząt”. Podczas wydarzenia odbędzie się konferencja dotycząca problematyki ochrony zwierząt, a także podsumowanie zbiórki darów dla śląskich schronisk dla bezdomnych zwierząt w ramach akcji „Uniwersytet pomaga” oraz happening „Jeszcze żywy KARP” Klubu Gaja.

Na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego (ul. Bankowa 11b, Katowice, aula nr 7) w godzinach 9.00 – 10.45 przedstawicielki Naukowego Koła Praw Zwierząt zaprezentują dwa wykłady poświęcone zwierzętom doświadczalnym, cyrkowym oraz wykorzystywanym przez przemysł futrzarski. Jacek Bożek z Klubu Gaja przedstawi założenia kampanii społecznej „Jeszcze żywy KARP”. Od 11.10 – 12.15 prezentowany będzie film zatytułowany „Free Me” i wykłady o zwierzętach gospodarskich w chowie przemysłowym oraz domowych pupilach. Konferencja jest zakończeniem akcji „Uniwersytet Pomaga”, podczas której zbierano dary dla zwierząt ze śląskich schronisk.

W przerwie pomiędzy 10:45 – 11:10 Klub Gaja zaprosi młodzież do udziału w happeningu „Jeszcze żywy KARP” i do odbijania szablonu karpia na czerwonej wstędze oraz na koszulkach przyniesionych przez uczestników konferencji.

W trakcie konferencji każdy uczestnik będzie mógł zaczerpnąć informacji na stoisku Klubu Gaja, co może zrobić, gdy zauważy przypadki niehumanitarnego traktowania karpi – pakowanie żywych ryb do foli, okaleczanie, przetrzymywanie bez wody. Takie przypadki mogą być zgłaszane na policję. Dlatego tegoroczna edycja kampanii „Jeszcze żywy KARP” rozpoczęła się szkoleniem „Ochrona karpi i innych ryb w świetle przepisów ustawy o ochronie zwierząt” dla śląskich policjantów, które Klub Gaja zorganizował wspólnie z Wydziałem Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego.

Kampanię wspierają aktorzy, dziennikarze, urzędnicy, prawnicy, ludzie kultury i obywatele, są wśród nich: Julia Pietrucha, Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Magdalena Cielecka, Maja Ostaszewska, Olga Frycz, Magdalena Kumorek, Maja Bohosiewicz, Marek Kaliszuk, Daniel Wieleba, Bartłomiej Topa oraz publicysta kulinarny Robert Makłowicz.

Więcej o kampanii można przeczytać na stronie www.jeszczezywywkarp.pl.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek