Nurofen rozpoczyna program edukacyjny na rzecz poprawy używania leków przeciwbólowych bez recepty (OTC). W ubiegłym roku kupiono w Polsce ponad 1 990 mln tabletek i saszetek leków przeciwbólowych. Badania przeprowadzone przez firmę GFK Polonia, na zlecenie marki Nurofen wskazują jednak, że praktycznie żaden konsument nie potrafi poprawnie przyporządkować działania przeciwbólowego, przeciwgorączkowego i przeciwzapalnego do 3 najpopularniejszych substancji przeciwbólowych.
Głównym celem programu jest poprawa stanu wiedzy Polaków o lekach przeciwbólowych, a przez to, poprawa jakości ich używania rozumianej poprzez m.in. znajomość trzech najpopularniejszych substancji czynnych – paracetamolu, ibuprofenu, kwasu acetylosalicylowego. Akcja ma na celu edukację w zakresie mechanizmów działania tych leków (przeciwbólowy, przeciwzapalny i przeciwgorączkowy) oraz znajomości różnic pomiędzy lekami oryginalnymi, a generycznymi. Jednym z kluczowych obszarów programu będzie temat bezpieczeństwa i poprawnego stosowania leków przeciwbólowych, a w szczególności to, na co należy uważać stosując paracetamol, ibuprofen czy kwas acetylosalicylowy. Odbiorcy programu poznają także różnice w szybkości działania tabletek, kapsułek i rozpuszczalnych wersji leków. Oddzielnym obszarem tematycznym programu „Wiedza nie boli” będzie blok poświęcony edukacji rodziców pokazujący m.in. problem i skutki podawania dzieciom leków dla dorosłych.
W ramach programu „Wiedza nie boli” przygotowane zostaną analizy i ekspertyzy związane z zagadnieniami dotyczącymi konsumpcji przeciwbólowych leków OTC. Materiały będą dystrybuowane w mediach ogólnopolskich i regionalnych, ze szczególnym uwzględnieniem mediów parentingowych.Na potrzeby programu marka Nurofen przygotowała badanie na reprezentatywnej próbie osób stosujących środki przeciwbólowe z różną częstotliwością m.in. raz w tygodniu i raz w miesiącu. Przebadane zostały także matki dzieci do lat dwunastu, które w ostatnich 3 miesiącach co najmniej raz podały swojemu dziecku lek przeciwgorączkowy czy przeciwbólowy.
Partnerami merytorycznymi programu są prof. dr hab. n. med. Teresa Jackowska, przewodnicząca Warszawskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego, dr n. med. Monika Białecka z Katedry Farmakologii Uniwersytetu Pomorskiego w Szczecinie i prof. dr hab. n. med. Andrzej Stańczak z Zakładu Farmacji Szpitalnej łódzkiego Uniwersytetu Medycznego. Z zakresu psychologii akcję merytorycznie wspiera dr n. hum. Justyna Korzeniewska, psycholog dziecięcy z Centrum Zdrowia Dziecka.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!