logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Nowy Styl rysia
27.03.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Nowy Styl rysia



W styczniu 2011 roku marka Nowy Styl zaadoptowała parę rysi, zamieszkującą jeden z polskich ogrodów zoologicznych. Adopcja jest pierwszym etapem programu zaangażowania firmy w ochronę gatunków zagrożonych wyginięciem.

Podopiecznymi firmy są 10-letnia samica Bisou i jej młodszy o 3 lata partner. Oboje urodzili się w ZOO. Ich związek trwa już kilka lat, do tej pory doczekali się dwójki potomstwa.

Rysie zostały wpisane na listę gatunków zagrożonych w 1995 roku. Na wolności żyje obecnie około 200 osobników jednak ich populacja ciągle się zmniejsza.

W naturze rysie prowadzą samotniczy i nocny tryb życia. Spotykają się tylko w celach powiększenia rodziny. Ilość potomstwa jest wypadkową tego jak dobrze dobrana jest para. W hodowli rysia należy zatem pogodzić ich pustelniczą naturę i jednocześnie umożliwić swobodną ilość schadzek.
Młode po narodzinach odstawiane są na czas kwarantanny od swoich rodziców. Po miesiącu wracają pod opiekę matki. Spędzają przy jej boku około rok karmiąc się jej mlekiem. Po okresie dojrzewania wybrane osobniki są wprowadzane do wolno żyjącej populacji.

Adoptowana przez Nowy Styl para rysi ma zapewniony do tego celu wybieg zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny.

Poprzez adopcję Nowy Styl podejmuje inicjatywę wzmocnienia populacji gatunków zwierząt zagrożonych. Firma ma nadzieje, że pod jej skrzydłami Bisou i jej partner doczekają się kolejnego potomstwa. Relacje z życia podopiecznych Nowego Stylu można oglądać facebookowym profilu firmy.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek