logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Nowy raport CSR Kompanii Piwowarskiej
19.08.2016
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Nowy raport CSR Kompanii Piwowarskiej



Kompania Piwowarska opublikowała raport CSR, obejmujący okres od 1 kwietnia 2015 do 31 marca 2016. Firma porównuje wyniki uzyskane w roku rozliczeniowym F16 nie tylko z założeniami przyjętymi dla pięcioletniej perspektywy, ale także z ubiegłorocznymi wynikami. Jest to druga publikacja przedstawiająca działania KP w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu od czasu wdrożenia strategii „Postaw na piwo” we wrześniu 2014 roku. Bazuje ona na pięciu źródłach wzrostu: Rozwój biznesu i społeczności, Odpowiedzialne spożycie, Oszczędzanie wody, Czyste środowisko oraz Wydajne i przyjazne uprawy. W czterech z pięciu wymienionych obszarów KP osiągnęła postępy, zaś w zakresie odpowiedzialnego spożycia zrealizowała cel wyznaczony na 2020 rok.

W roku F16 w ramach rozwijania biznesu i społeczności Kompania Piwowarska objęła programami zwiększającymi przychody i poprawiającymi jakość życia 4377 małych i średnich przedsiębiorstw. Piwo jest znaczącą pozycją w asortymencie wielu małych sklepów – szacuje się, że za ich pośrednictwem sprzedaje się ponad 60% piwa w Polsce.

W zakresie odpowiedzialnej konsumpcji KP zaangażowała niemal 276 tys. ludzi w programy przeciwdziałania piciu alkoholu przez nieletnich, m.in. prawie 4 tys. detalistów. Ponad 460 tys. osób włączyło się w akcje „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach.

Obecnie browary należące do Kompanii Piwowarskiej zużywają średnio 2,74 l wody na litr uwarzonego piwa, co stało się możliwe za sprawą poczynionych inwestycji. W tym czasie w firmie nagrodzono i wdrożono ponad 3,5 tys. pomysłów pracowników na oszczędzanie wody. Zredukowano także emisję dwutlenku węgla. Również mając na względzie zmiany klimatyczne, firma zakupiła do sklepów prawie 6 tys. lodówek wyposażonych w chłodzenie propanem i oświetlenie LED. 94,63% produktów ubocznych i odpadów zostaje poddanych procesowi odzysku. 97% chmielu i 52% słodu jęczmiennego, które posłużyły do uwarzenia piw KP, zakupiono u lokalnych rolników. 

Między kwietniem 2015 a marcem 2016 wolontariusze Kompanii Piwowarskiej zrealizowali 31 projektów pomocy na rzecz organizacji pozarządowych – część zaproponowanych przez samych pracowników, część w odpowiedzi na zapotrzebowanie zgłoszone przez NGOs. Suma darowizn w tym czasie wyniosła 336 tys. zł, a zakres działań obejmował m.in. pomoc osobom wykluczonym społecznie, wsparcie dla środowisk lokalnych, ale też ekologię i rewitalizację.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek