logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Nowe technologie zmieniają społeczne zaangażowanie firm
27.03.2014
Tematy: Opinie

Nowe technologie zmieniają społeczne zaangażowanie firm



Wspólne sadzenie drzew, remontowanie oddziałów w szpitalach dziecięcych, przeprowadzanie zbiórek krwi i wiele innych form społecznego zaangażowania pojawia się w polskich firmach już od lat. Nowością, obecną w naszym kraju dopiero od niedawna, jest wykorzystywanie w społecznym zaangażowaniu biznesu nowych technologii, często na masową skalę. W XVII edycji Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” postanowiliśmy wyjść naprzeciw temu trendowi i utworzyć kategorię „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu”. Co to właściwie jest?

Część polskich firm, nie tylko z branży IT, tworzy aplikacje w ramach prowadzonych kampanii społecznych. Coraz bardziej popularne są aplikacje mobilne do „zbierania” kilometrów – uczestnicy kampanii maszerują, biegają, jeżdżą na rowerach i chodzą po górach, a w aplikacji na telefonie kumulują przebyte kilometry. Wirtualnie zbierane tysiące kilometrów przeliczane są na realną pomoc – firma finansuje za nie nowe stojaki rowerowe, protezy dla osób niepełnosprawnych ruchowo, czy też przekazuje środki na rzecz wybranej organizacji pozarządowej. Z takich aplikacji mogą korzystać nie tylko sportowcy, lecz także amatorzy, dla których słuszny cel z pewnością będzie motywacją do regularnej aktywności fizycznej.

Niektóre firmy przekazują nowoczesny sprzęt multimedialny organizacjom pozarządowym, szkołom, bibliotekom czy domom kultury. To cenna pomoc, jednak często trafia ona do osób, dla których środowisko nowych technologii nie jest przyjazne. Tę sytuację mogą zmienić prowadzone przez wolontariuszy firmy zajęcia informatyczne. Lekcje z codziennej obsługi komputera i poruszania się po Internecie przeznaczone dla seniorów w Uniwersytetach Trzeciego Wieku wspierają integrację międzypokoleniową i dłuższe pozostawanie na rynku pracy. Z kolei lekcje programowania dla uczniów szkół podstawowych uczą logicznego i analitycznego myślenia, rozwijają wyobraźnię i pokazują, że komputer to coś więcej niż tylko gry. Przy okazji uczniowie nabywają kompetencje, już teraz bardzo cenione na rynku pracy, które w „zawodach przyszłości” pewnie będą niezbędne.  

Często firmy wspierają organizacje poprzez platformy crowdfundingowe – w ten sposób pomagają realizować lokalne inicjatywy. Inne budują swoje własne platformy, angażujące pracowników do działań społecznych. Platformy wolontariatu pracowniczego rozkwitają w wielu dużych przedsiębiorstwach. Za pośrednictwem takiej platformy organizacje pozarządowe mogą zgłaszać swoje zapotrzebowanie na wolontariuszy do konkretnych przedsięwzięć, a pracownicy firmy mogą się do nich przyłączyć. Platforma umożliwia też wymianę doświadczeń i zachęcanie kolejnych pracowników do wspólnego działania.

Wiele firm tworzy bezpłatne platformy edukacyjne (do nauki języków obcych, matematyki, przedsiębiorczości i wielu innych), połączone z aplikacjami mobilnymi i szkoleniami dla nauczycieli i uczniów. Pojawiają się również aplikacje ułatwiające kontakt ze światem osobom głuchoniemym lub niewidomym i niedowidzącym. Wykorzystanie nowych technologii daje społecznemu zaangażowaniu nieograniczone możliwości rozwoju.

Więcej o finalistach Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” można znaleźć tutaj oraz na stronie http://glosuj.dobroczyncaroku.pl – do 14 kwietnia trwa głosowania na firmy najlepsze w pomaganiu.

Opiekunem kategorii „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu” i Partnerem Merytorycznym Konkursu jest firma Orange – wielokrotny laureat Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”.

Krystyna Stodółkiewicz, Koordynator Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”


—

Artykuł opublikowany w ramach współpracy patronackiej portalu kampaniespołeczne.pl przy Konkursie o tytuł „Dobroczyńca Roku”








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek