W dziale WIEDZA serwisu kampaniespoleczne.pl opublikowaliśmy w ostatnich tygodniach trzy nowe i ciekawe prace naukowe na temat kampanii społecznych.
Autorem pracy magisterskiej zatytułowanej „Reklama społeczna a problemy polskiego społeczeństwa w opinii studentów Uniwersytetu Warszawskiego„ jest Michał Kieller z Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego.
Praca dotyczy oceny reklamy społecznej przez studentów. W rozdziałach wprowadzających w problematykę badań znalazły się definicje reklamy społecznej oraz opis teoretyczny tego zjawiska, a także teoria problemu społecznego oraz wyniki badań CBOSu i Eurobarometru.
Kolejna praca magisterska należy do Alicji Peszkowskiej z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego i nosi tytuł „Przemiany obyczajowe lat dziewięćdziesiątych z perspektywy kampanii społecznej „Powstrzymać przemoc domową”„.
Przeprowadzona w 1997 roku kampania społeczna „Powstrzymać przemoc domową” – znanej szerzej pod hasłem „Bo zupa była za słona”, pozwala na obserwację przemian lat dziewięćdziesiątych. Oddziaływanie kampanii wykraczało dalece poza zdefiniowany przez organizatorów i pomysłodawców obszar. Analiza materiałów reklamowych wraz z dopełniającym je „społecznym komentarzem” – dyskursywnymi wypowiedziami na temat przedsięwzięcia – umożliwia opis rzeczywistości, którą kampania (współ)tworzyła, oraz odsłania kulturowe mechanizmy stojące za powstaniem i recepcją kampanii.
„Postawy odbiorców wobec reklamy społecznej w świetle badań dotyczących autorskiej koncepcji kampanii „Zwolnij przed szkołą„” to natomiast temat pracy magisterskiej Ludwiki Wachowicz z Wydziału Pedagogiki Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Praca poświęcona jest postawom wobec reklamy społecznej dotyczącej przekraczania prędkości przy placówkach szkolnych. Przedstawione są różnice między reklamą komercyjną a reklamą społeczną. Przy użyciu metod socjologii wizualnej zanalizowano także elementy artystyczne, takie jak plakat i fotografia, wykorzystywane w reklamie. Część druga obejmuje założenia metodologiczne procesu badawczego. Kolejnym elementem jest prezentacja badania na temat autorskiej reklamy społecznej pod tytułem „Zwolnij przed szkołą”. Ostatnim elementem będzie próba weryfikacji wcześniej przedstawionych tez.
Osoby zainteresowane publikacją swoich prac w serwisie kampaniespoleczne.pl prosimy o kontakt pod adresem redakcja@kampaniespoleczne.pl.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.07.2022
AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
22.07.2022
Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!
-
20.07.2022
Gdzie są te dzieci? TU jestem
-
18.07.2022
„Nasi bohaterowie” – nowa akcja Maxi Zoo Polska
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom