logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  13.09.2012

Nowa kampania Fundacji ITAKA – w listopadzie



10 września obchodzony jest Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom. Ma on na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie tego problemu oraz zwrócenie uwagi na osoby z bliskiego otoczenia, które przestały radzić sobie z problemami. Fundacja ITAKA od 2001 roku prowadzi kampanię antydepresyjną „Stop Depresji”, gdyż nieleczona depresja może prowadzić do zaginięcia, które kończy się samobójstwem.

Według danych Biura Światowej Organizacji Zdrowia, każdego roku na świecie, popełnianych jest około 1 milion samobójstw, oznacza to śmierć samobójczą co mniej więcej 40 sekund. W Polsce śmierć samobójcza jest drugą na liście przyczyn zgonów wśród dzieci i młodzieży. Skuteczność samobójstw popełnianych przez chłopców jest wynosi aż ok. 75 %. (wg. danych GUS i KGP). Z policyjnych statystyk wynika, że w Polsce w 2011 r. odnotowano 5124 próby samobójcze, z których 3839 zakończyło się śmiercią. W przypadku dzieci w wieku od 10 do 19 lat mieliśmy do czynienia z 359 próbami samobójczymi, w tym ze 169 śmiertelnymi. W związku z dużym odsetkiem śmierci samobójczych wśród osób nieletnich od września 2012 r. Fundacja ITAKA uruchomiła szkolenia dla nauczycieli „Zagrożenie depresją u młodzieży”, które w roku szkolnym 2012/ 2013 będą realizowane na terenie całego kraju. Chcemy, aby nauczyciele potrafili rozpoznawać niepokojące sygnały, które mogą świadczyć o tej groźniej chorobie. Nie chodzi tu oczywiście o diagnozę, gdyż tą mogą postawić jedynie specjaliści. Bardziej zależy nam na wyczuleniu na pewne symptomy i wytworzeniu umiejętności nawiązania bezpiecznego kontaktu z uczniem oraz skierowaniu go do osoby, która udzieli fachowej pomocy – mówi Iwona Wasil, Dyrektor ds. Projektów Profilaktycznych i Edukacyjnych w Fundacji ITAKA.

Przyczyny samobójstw są bardzo złożone, zależą od sytuacji gospodarczej danego regionu np. ubóstwa, bezrobocia, ale też od kondycji zdrowotnej osób z krajów rozwiniętych, gdzie dominującymi przyczynami samobójstw poza uzależnieniami są choroby i zaburzenia psychiczne.  Depresja jest jedną z takich chorób, która jeśli pozostanie nieleczona, prowadzi często do samobójstwa. Światowa Organizacja Zdrowia wskazuje że depresja jest czwartą spośród najpoważniejszych chorób. Śmierciom samobójczym można przeciwdziałać m.in. lecząc depresję.

Kampania społeczna „STOP DEPRESJI” prowadzona jest w listopadzie. Co roku Fundacja kieruje ją do innej grupy społecznej, w tym roku będą to mężczyźni. Celem kampanii jest  szerzenie świadomości, że depresja jest chorobą, która może dotknąć każdego bez względu na miejsce zamieszkania, pozycję społeczną czy status materialny. Organizatorzy podkreślają, że ważne jest dotarcie z informacją o objawach depresji do społeczeństwa, tak aby wszyscy zagrożeni i ich bliscy mogli jak najwcześniej rozpoznać niepokojące sygnały choroby i jej zapobiec. Istotnym elementem kampanii jest promocja bezpłatnego Antydepresyjnego Telefonu Zaufania Fundacji ITAKA (22 654 40 41), pod którym w poniedziałki i czwartki dyżurują lekarze psychiatrzy gotowi wysłuchać problemów i udzielić wsparcia. Od listopada tego roku będą również dyżurować psycholodzy, a telefon będzie działał przez 4 dni w tygodniu, od poniedziałku do czwartku w godz. 17:00 – 20:00.

Portal kampaniespołeczne.pl jest patronem medialnym kampanii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 03.03.2023

    YC x NGO – trwa nabór na konkurs!


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


  • 01.03.2023

    Operacja Czysta Rzeka rusza po raz piąty


  • 28.02.2023

    Startuje DOING GOOD – platforma z ofertami pracy zmieniającej świat na lepsze


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek