logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  04.06.2011

Nośnik śmiecionośny



Hanna Sitarz, studentka V roku na ASP w Katowicach, realizuje projekt o charakterze społecznym, który jednocześnie jest częścią jej pracy dyplomowej. By stworzyć jak najsilniejszy komunikat społeczny autorka opiera się na różnych statystykach dotyczących Polaków, zestawiając je obok siebie i szukając dla nich kontekstu.

Akcja przeciwko marnowaniu żywności polegała na umieszczaniu dużych haseł ze statystykami „4.000.000 ton jedzenia wyrzucamy każdego roku” i „2.000.000 Polaków żyje w skrajnym ubóstwie” na katowickich kontenerach na śmieci. Ważne było to, aby oba hasła były czytane razem i stanowiły wspólny komunikat, dodatkowo wzmocniony przez miejsce, na którym się znalazły. Akcja miała miejsce pod koniec kwietnia i na początku maja br. Czas celowo obejmował okres poświąteczny, kiedy ludzie wyrzucają najwięcej jedzenia.

– Malowanie odbyło się w biały dzień, by nie posądzono nas o wandalizm. Ludzie podchodzili z ciekawości, często również z intencją reprymendy. Po przeczytaniu napisów zachęcali nas do przeprowadzenia akcji na ich osiedlach – relacjonuje Hanna Sitarz.

Przed autorką kolejne etapy jej kampanii o następujących tematach:
– prowadzenia pod wpływem alkoholu (akcja przeprowadzana jest w chwili obecnej)
– stres zawodowy
– brak podstawowych zasad higieny
– zaciąganie długów

Dotychczasowe dokonania Hanny Sitarz:
– Zdobycie III nagrody w konkursie na plakat społeczny Bezpieczne wakacje na drogach Europy, Warszawa 2009
–  Udział w pokonkursowej wystawie w Muzeum Plakatu w Wilanowie, Warszawa 2009
– Udział w Międzynarodowym Triennale Plakatu w Toyamie, The Museum of Modern Art, Toyama, Japonia 2009
– Udział w Międzynarodowe Biennale Plakatu w Teheranie, The Tehran Museum of Contemporary Art, Iran 2009
– Udział w wystawie Make Your City A Better Place to Live, Rondo Sztuki, Katowice 2010 (projekt dot. problemu komunikacji rowerowej w Katowicach)
–  Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2010

 

Nazwa projektu:
„4.000.000 ton jedzenia wyrzucamy każdego roku” / „2.000.000 Polaków żyje w skrajnym ubóstwie”

Zasięg (kraj/kraje):
Polska

Autor:
Hanna Sitarz

Data:
03/2011


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 30.11.2022

    Wolą milczeć, niż sięgnąć po pomoc. Avon i partnerzy mówią „Możesz mi powiedzieć…”


  • 23.11.2022

    „Obietnica Yulii” – najnowsza kampania Fundacji PCPM


  • 21.11.2022

    „Make a Splash!” – GROHE i UNICEF zapewniają dostęp do rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji


  • 17.11.2022

    Rusza akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”


  • 15.11.2022

    Sezon na kleszcze trwa cały rok!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek