Fiński koncern Nokia zobowiązał się do zwiększenia wydajności energetycznej oraz redukcji emisji dwutlenku węgla w ramach swojej działalności. Firma przystąpiła do programu WWF Climate Savers, który powstał w 1999 roku i zrzesza obecnie 14 wielkich firm międzynarodowych, które zmniejszają globalną emisję zanieczyszczeń o ponad 10 milionów ton dwutlenku węgla rocznie.
Firma stara się oszczędzać energię na różne sposoby, m.in. poprzez zmniejszenie o połowę zużycia energii przez ładowarki urządzeń będących w trybie gotowości, używanie ekologicznych źródeł energii elektrycznej do zasilania 50% obiektów do 2010 roku oraz redukcję ogólnego zapotrzebowania na energię o 6% do 2012 roku.
Cele te stanowią element obecnej strategii firmy Nokia mającej na celu zapobieganie zmianom klimatu.
Kirsi Sormunen, wiceprezes ds. ekologicznych firmy Nokia: Jako największa na świecie firma z branży komunikacji mobilnej, ponosimy odpowiedzialność za rolę, jaką odgrywamy w reagowaniu na zmiany klimatu. Nie chodzi tu o ofiarne gesty, tylko o codzienne działania, które — biorąc pod uwagę skalę naszej działalności oraz 900 milionów użytkowników urządzeń Nokia na całym świecie — mogą mieć olbrzymi wpływ. Ma to także znaczenie biznesowe, ponieważ pomaga nam w znajdowaniu nowych sposobów na wydajność i innowacyjność.
Około dwóch trzecich energii zużywanej przez telefon komórkowy marnuje się, gdy telefon jest w pełni naładowany i odłączony, ale ładowarka pozostaje podłączona do kontaktu. Przez ostatnie 9 lat firma Nokia zredukowała średnią ilość energii zużywanej w ten sposób przez ładowarki o ponad 50%, a jej najlepsza w swojej klasie ładowarka potrzebuje zaledwie jednej dziesiątej energii zużywanej przez jej zwykłe odpowiedniki.
Nokia jest partnerem WWF od roku 2003.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi
-
12.01.2024
Trendy w marketingu online na 2024 rok — co będzie działać i sprzedawać?