logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  09.02.2008

Nokia redukuje CO2



Fiński koncern Nokia zobowiązał się do zwiększenia wydajności energetycznej oraz redukcji emisji dwutlenku węgla w ramach swojej działalności. Firma przystąpiła do programu WWF Climate Savers, który powstał w 1999 roku i zrzesza obecnie 14 wielkich firm międzynarodowych, które zmniejszają globalną emisję zanieczyszczeń o ponad 10 milionów ton dwutlenku węgla rocznie.

Firma stara się oszczędzać energię na różne sposoby, m.in. poprzez zmniejszenie o połowę zużycia energii przez ładowarki urządzeń będących w trybie gotowości, używanie ekologicznych źródeł energii elektrycznej do zasilania 50% obiektów do 2010 roku oraz redukcję ogólnego zapotrzebowania na energię o 6% do 2012 roku.

Cele te stanowią element obecnej strategii firmy Nokia mającej na celu zapobieganie zmianom klimatu.

Kirsi Sormunen, wiceprezes ds. ekologicznych firmy Nokia: Jako największa na świecie firma z branży komunikacji mobilnej, ponosimy odpowiedzialność za rolę, jaką odgrywamy w reagowaniu na zmiany klimatu. Nie chodzi tu o ofiarne gesty, tylko o codzienne działania, które — biorąc pod uwagę skalę naszej działalności oraz 900 milionów użytkowników urządzeń Nokia na całym świecie — mogą mieć olbrzymi wpływ. Ma to także znaczenie biznesowe, ponieważ pomaga nam w znajdowaniu nowych sposobów na wydajność i innowacyjność.

Około dwóch trzecich energii zużywanej przez telefon komórkowy marnuje się, gdy telefon jest w pełni naładowany i odłączony, ale ładowarka pozostaje podłączona do kontaktu. Przez ostatnie 9 lat firma Nokia zredukowała średnią ilość energii zużywanej w ten sposób przez ładowarki o ponad 50%, a jej najlepsza w swojej klasie ładowarka potrzebuje zaledwie jednej dziesiątej energii zużywanej przez jej zwykłe odpowiedniki.

Nokia jest partnerem WWF od roku 2003.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek