Pod hasłem „Dajemy Ci wolną rękę” ruszyła kampania Nokia Poland zachęcająca kierowców rozmawiających w trakcie jazdy przez telefon trzymany przy uchu do korzystania z rozwiązań alternatywnych. Firma jest producentem telefonów, a także akcesoriów telefonicznych i samochodowych, w tym zestawów głośnomówiących.
Z badań przeprowadzonych w ramach kampanii przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC wynika, że ponad połowa kierowców (59%) deklaruje, że rozmawia w samochodzie przez telefon komórkowy. Jednocześnie 67% z nich przyznaje, że zazwyczaj rozmawia przez telefon trzymany przy uchu. Kierowców nie zniechęca fakt, że jest to wykroczenie, za które można otrzymać mandat – mimo iż 97% zdaje sobie sprawę z tego ryzyka. Mandat za rozmowę przez telefon komórkowy, trzymany w ręku podczas jazdy samochodem, wynosi 200zł.
W ramach kampanii Nokia rozda, poprzez stronę kampanii oraz na wybranych stacjach Statoil, vouchery na darmową instalację 1000 zestawów głośnomówiących dowolnej marki.
Vouchery będzie można zdobyć od 11 grudnia wchodząc na stronę kampanii oraz na 12 stacjach Statoil w 7 miastach w Polsce (Warszawa, Kraków, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Wrocław i Częstochowa). Wraz z voucherami dystrybuowane będą opatrzone rysunkami Marka Raczkowskiego ulotki informacyjne oraz naklejki na samochód.
– Statoil angażuje się w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w wieloraki sposób. Od 10 lat organizujemy ogólnopolską doroczną kampanię na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci na drogach. Wspieramy również akcję uświadamiającą kierowców o konieczności dbania o prawidłowe ciśnienie w oponach. Mamy nadzieję, że działania przewidziane podczas rozpoczynającej się kampanii „Dajemy Ci wolną rękę” przekonają wielu kierowców do zmiany zachowań podczas jazdy na bardziej bezpieczne – powiedziała Krystyna Antoniewicz-Sas, rzecznik prasowy Statoil Poland.
Do bezpiecznej jazdy zachęca także kierowca rajdowy – Krzysztof Hołowczyc, który wziął udział w teście na torze jadąc bez telefonu komórkowego, z telefonem przy uchu oraz z zestawem głośnomówiącym.
Szczegółowe informacje, adresy stacji, na których można otrzymać voucher, testy i sondy są dostępne na stronie kampanii www.dajemyciwolnareke.pl
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!