Społeczny Komitet ds. AIDS zaprasza na Noc Czerwonej Kokardy – imprezę z akcentem profilaktycznym. Podczas koncertu, zatytułowanego „Kobiety się testują”, który rozpocznie wieczór, zaśpiewają: Mika Urbaniak, Natalia Przybysz z projektem Kozmic Blues, Novika oraz Tatiana Okupnik. Fragmenty przedstawienia „Miss HIV”, autorstwa Macieja Kowalewskiego, odegrają Anna Mucha oraz Olga Frycz. Na koncert, który rozpoczyna się o 19, obowiązują zaproszenia.
W trakcie imprezy, w przygotowanej Alei Profilaktycznej, będzie można dowiedzieć się wszystkiego o testowaniu, profilaktyce, bezpieczniejszych zachowaniach seksualnych, HIV/ AIDS i sposobach przeciwdziałania epidemii. Po koncercie, o godzine 22, rozpocznie się impreza, na której wystąpi tercet Ménage à Trois oraz polsko-holenderski duet FAULENZER. Wstęp jest wolny. Wydarzenia odbędą się 1 grudnia 2012 w klubie Basen na ul. Marii Konopnickiej 6 w Warszawie.
Obecnie odnotowuje się coraz więcej zakażeń wśród kobiet, które testują się zdecydowanie rzadziej niż mężczyźni. W 2012 Społeczny Komitet ds. AIDS skierował kampanię społeczną Projekt Test do kobiet, by namówić Polki do testowania się na HIV. Zakażenie HIV w kontaktach seksualnych przenosi się znacznie łatwiej z mężczyzny na kobietę, niż z kobiety na mężczyznę. Jest to spowodowane różnicą w budowie anatomicznej narządów płciowych kobiety i mężczyzny oraz ilością wirusa w nasieniu i długością jego kontaktu z wrażliwą na zakażenie błoną śluzową kobiecych narządów płciowych. Każda osoba podejmująca kontakty seksualne narażona jest na zakażenie HIV. Mylne jest kierowanie się stereotypami, że HIV dotyczy homoseksualistów czy prostytutek. Do Punktów Diagnostyczno-Konsultacyjnych prowadzonych przez Społeczny Komitet ds. AIDS zgłasza się ponad 30% mniej kobiet niż mężczyzn.
Jako kraj nie mamy zbyt dużo powodów do dumy w zakresie działań w temacie HIV/AIDS. Co trzecia zakażona osoba nie wie o swoim zakażeniu, w ponad połowie przypadków nie znamy drogi zakażenia, Europejskie Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (ECDC) pominęło Polskę w projekcie badawczym opisującym europejski trendy, podważając wiarygodność jej danych epidemiologicznych. Sytuację ratują organizacje pozarządowe, jednocząc się i wspólnie realizując profilaktyczne projekty. Projekt Test ma już 3 lata, zaangażował ponad dwudziestu partnerów z całej Polski. Wspólnie pokazujemy, że testowanie się na HIV jest czymś naturalnym i oczywistym – komentuje pomysłodawczyni kampanii Agata Kwiatkowska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję
-
01.09.2024
„Niedoskonałe” arbuzy trafiły na Ryneczek Lidla
-
31.08.2024
Z Drohobycza do Wenecji – twórczość Brunona Schulza na międzynarodowym festiwalu
-
29.08.2024
Płatność kartą w mObywatelu już dostępna
-
28.08.2024
Konkurs Art Moves 2024 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty
-
24.08.2024
Carrefour rozpoczął montaż maszyn do systemu kaucyjnego