Nikt się nie przejął górką na chodniku
Dzień rozpoczyna się bardzo spokojnie. W ciągu dnia po chodniku przed sklepem z pieczywem przechodzi wiele osób. Na ziemi pojawia się niewielkie wybrzuszenie, które jest właściwie niezauważalne dla mijających je przechodniów. Pagórek staje się coraz większy, jednak i tak nie wzbudza nawet najmniejszego zainteresowania wśród ludzi przechodzących obok. Hasło kampanii o nazwie "Lump" ("Guz") wyjaśnia, czego metaforą jest niezwrócenie uwagi na rosnącą bryłę: "It’s easy to ignore something, especially when we’re busy. But spotting cancer sooner could save your life" ("Łatwo jest coś zignorować, szczególnie kiedy jesteśmy zajęci. Ale wczesne wykrycie raka może ocalić życie").
Kampania zorganizowana przez organizację Cancer Reserch UK ma na celu uwrażliwić społeczeństwo na problem wczesnego wykrywania nowotworów. Spot sugeruje, że bardzo łatwo jest przeoczyć symptomy choroby i bagatelizować je nawet wtedy, gdy guz urasta do zauważalnych rozmiarów. Jednocześnie reklama przypomina, że diagnoza postawiona odpowiednio wcześnie może uratować życie i znacznie ułatwić walkę z chorobą. Film w symboliczny, ale bardzo dobitny sposób obrazuje specyfikę rozwoju nowotworów oraz znaczenie wnikliwej obserwacji własnego ciała, a także uczestnictwa w badaniach profilaktycznych. Bardzo ważne jest przede wszystkim podejmowania działania w przypadku pojawienia się niepokojących objawów wskazujących na zmiany w organizmie.
Sandra Sych
zobacz także
-
16.06.2025Wydarzenia
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
28.05.2025slider
Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
12.06.2024Kreacje / printy
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024slider
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024Kreacje / printy
Pod opieką ropuchy