Nikt nie chce się bawić z gołym wężem
Pod postaciami rysunkowych zwierzątek kryją się… ludzkie genitalia. Wąż Charlie ma dość samotności i rusza na poszukiwanie towarzysza zabaw. Nikt jednak nie chce się z nim bawić – ani małża Betsy, ani bóbr Beatrice, ani kogut Carl, który zazwyczaj nie odmawia nikomu. Entuzjazm Charliego opada i już ma wracać do domu, kiedy na jego drodze pojawia się magiczny kapelusz. Gdy Charlie go zakłada, inni nabierają ochoty na wspólną zabawę, a do grupy dołącza rozgwiazda Sally.
Ta, na pierwszy rzut oka dziecinna kampania wykorzystuje motyw kojarzenia zwierząt z intymnymi częściami ciała. Bóbr i włochata małża reprezentują genitalia kobiece, kogut i różowy wąż – penisa, natomiast rozgwiazda symbolizuje odbyt.
Hasło kampanii – „Make friends. Protect yourself!“ („Zaprzyjaźniaj się. Zabezpieczaj się!“) – ma zachęcić młode, aktywne seksualnie osoby do korzystania z prezerwatyw. Według tworców kampanii jest to sposób na zmniejszenie liczby zakażeń wirusem HIV oraz innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Kolorową, utrzymaną w kreskówkowej estetyce historyjkę przgotowała agencja Goodby, Silverstein & Partners (autorem ilustracji jest Andy Ward) dla francuskiej organizacji AIDES. Pół roku temu ich współpraca zaowocowala komiksową kampanią, która tak jak i ta realizowana jest w Stanach Zjednoczonych.
AIDES to francuska organizacja pozarządowa zajmująca się profilaktyką chorób wenerycznych, zwłaszcza HIV/AIDS oraz wirusowego zapalenia wątroby. Przykładowe kampanie AIDES – zawsze odważne, często kontrowersyjne to np.: "Clever Dick", "Naughty Graffiti", "Baby, Baby", "Langue de serpent et cercueil", "Sexy Fingers".
K. Kondracka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.09.2024
We wrogim domu
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Highway to Hell*
-
02.09.2024
Strefa wojny czy przeciętny dom?
-
01.09.2024
Soap Me Up