Nie mów: „Przestań błaznować przy stole!” – powiedz: „Trzymaj łyżkę w prawej ręce!” Nie mów: „Przestań się wiercić!” – powiedz: „Usiądź prosto, twarzą do tablicy!”. Nie mów: „Posprzątaj pokój po zabawie!” – powiedz: „Włóż klocki do pudełka!” – radzą specjaliści od ADHD – zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Sukces dziecka nadpobudliwego zależy od wiedzy, jaką mają na temat ADHD rodzice i nauczyciele oraz od ich zaangażowania w pracę z dzieckiem. Nierozpoznane ADHD u dziecka zmniejsza jego szanse na prawidłowy rozwój.
17 września rozpoczyna się kampania promująca Tydzień Świadomości ADHD (20-26 września), obchodzony w Polsce po raz pierwszy.
Głównym celem kampanii jest podniesienie w społeczeństwie rzetelnej, bazującej na naukowych faktach wiedzy nt. ADHD, a tym samym zwiększenie zrozumienia i akceptacji dla chorujących na ADHD dzieci.
W ramach kampanii zaplanowane zostało interdyscyplinarne spotkanie inaugurujące Tydzień, kampanię informacyjną i reklamową w mediach, działania edukacyjne skierowane do rodziców, nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz studentów wydziałów psychologii i pedagogiki (ulotki, plakaty, konkurs na konspekt lekcji nt. ADHD) oraz spotkanie warsztatowe podsumowujące kampanię na początku grudnia.
Inicjatorem kampanii jest Polskie Towarzystwo ADHD , które od 5 lat prowadzi działania mające na celu nagłośnienie i prezentowanie problemu ADHD zarówno szerokim premiom społecznym, jak i urzędom i osobom mającym bezpośredni wpływ na jakość życia osób z ADHD. Za strategię, kreację kampanii i zakup mediów odpowiedzialna jest agencja Mondo.Spot reklamowy wyreżyserował Darek Zatorski, a produkcję powierzono studiu Samolot.tv.
Kampanię patronatem objęli: Ministerstwo Zdrowia, Rzecznik Praw Dziecka, Kuratorium Oświaty w Warszawie, Komitet Ochrony Praw Dziecka, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Wydział Psychologii UW, Wydział Pedagogiczny UW, Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia,
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca